Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Jacek Frączyk
Jacek Frączyk
|

Szybsze przejazdy trasą Warszawa-Poznań za 3,5 roku. PKP PLK już ma wykonawcę

2
Podziel się:

Oferta Torpolu została uznana za najkorzystniejszą w organizowanym przez PKP Polskie Linie Kolejowe postępowaniu przetargowym na wykonanie robót budowlanych w obszarze LCS Konin - odcinek Barłogi - Swarzędz. Cena oferty wynosi 837,9 mln zł netto tj. 1 030,6 mln zł brutto. To prawie połowa środków jakie trafią na przebudowę linii Warszawa-Poznań.

Szybsze przejazdy trasą Warszawa-Poznań za 3,5 roku. PKP PLK już ma wykonawcę
(Kris Duda/Flickr (CC BY 2.0))

Oferta Torpolu została uznana za najkorzystniejszą w organizowanym przez PKP Polskie Linie Kolejowe postępowaniu przetargowym na wykonanie robót budowlanych w obszarze LCS Konin - odcinek Barłogi - Swarzędz. Cena oferty wynosi 837,9 mln zł netto tj. 1 030,6 mln zł brutto. To prawie połowa środków jakie trafią jeszcze na przebudowę linii Warszawa-Poznań.

Postępowanie przetargowe na wykonanie robót budowlanych na trasie LCS Konin - odcinek Barłogi - Swarzędz to fragment projektu "Prace na linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa - Poznań - pozostałe roboty, odcinek Sochaczew-Swarzędz". Finansowanie pochodzi z unijnego instrumentu finansowego Connecting Europe Facility (CEF).

Termin realizacji prac budowlanych wskazany w złożonej ofercie został określony na 41 miesięcy od dnia zawarcia umowy.

"Kryterium wyboru oferty w przetargu stanowią całkowita cena brutto (waga 80 proc.), termin realizacji prac budowlanych (waga 10 proc.) oraz okres gwarancji (waga 10 proc.)" - czytamy w komunikacie.

Na modernizację linii Warszawa-Poznań ma być wydane jeszcze łącznie około 2,6 mld zł. Przebudowa obejmie 230 km torów, modernizację stacji Łowicz Główny, Kutno, Koło, Podstolice oraz przystanków Leonów, Mysłaków, Azory i Konin Zachód a także zbudowane zostaną dwa wiadukty drogowe w Łowiczu i Koninie.

Dotychczasowe zmiany umożliwiły jazdę pociągów pasażerskich z prędkością 160 km/h, a towarowych 120 km/h. Nie dotyczy to jednak części odcinków i stacji, na których pociągi musiały zwalniać. Ma to się zmienić po tym etapie modernizacji, czyli za trzy i pół roku.

Torpol specjalizuje się w budowie oraz modernizacji stacji, linii i szlaków kolejowych oraz linii tramwajowych. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w lipcu 2014 roku. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1 238 mln zł mln zł w 2015 roku.

giełda
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(2)
WYRÓŻNIONE
Zbych
8 lat temu
Kto ma w głowie olej ten idzie na kolej.
MAC19
8 lat temu
To będzie początek końca Torpolu. Za taką cenę nie da się tego zrobić
NAJNOWSZE KOMENTARZE (2)
MAC19
8 lat temu
To będzie początek końca Torpolu. Za taką cenę nie da się tego zrobić
Zbych
8 lat temu
Kto ma w głowie olej ten idzie na kolej.