Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Bartosz Wawryszuk
|

PKP PLK ogłosiło dwa razy więcej przetragów niż rok temu

9
Podziel się:

W pierwszych trzech miesiącach roku PKP PLK podpisało o 36 więcej umów niż w ciągu pierwszych trzech miesięcy ubiegłego roku. Ich szacunkowa wartość to ponad 2,3 mld zł.

PKP PLK ogłosiło dwa razy więcej przetragów niż rok temu
(PKP PLK)

PKP Polskie Linie Kolejowe planują do końca tego roku podpisać umowy na inwestycje w sieci kolejowej o wartości około 25 mld zł - poinformował prezes spółki Ireneusz Merchel.

- Rok 2017 zaczęliśmy bardzo dynamicznie. Tylko w pierwszym kwartale PLK ogłosiły 120 przetargów. To 100 proc. więcej postępowań niż w pierwszym kwartale ubiegłego roku. Szacunkowa wartość przetargów ogłoszonych od stycznia do marca jest także czterokrotnie wyższa niż w analogicznym okresie roku ubiegłego i wynosi 2,3 mld zł - powiedział Merchel.

- W pierwszych trzech miesiącach roku podpisaliśmy również o 36 więcej umów niż w ciągu pierwszych trzech miesięcy ubiegłego roku. Ich szacunkowa wartość to ponad 2,3 mld zł, co oznacza, że wartość podpisanych umów jest prawie czterokrotnie wyższa niż w pierwszym kwartale roku ubiegłego. Do końca 2017 roku planujemy podpisać umowy na około 25 mld zł - dodał.

PLK informują, że w tym roku planują ogłosić postępowania na ponad 8 mld zł, zaś nakłady na inwestycje wyniosą 5,5 mld zł.

Kolejarze przypominają, że w Krajowym Programie Kolejowym (KPK) do 2023 r. przewidziano ponad 66 mld zł na inwestycje. Wartość nowych przetargów na modernizację linii kolejowych w Polsce, ogłoszonych w pierwszych dwóch latach programu inwestycyjnego (2015-2016), wzrosła do 27 mld zł z planowanych 25 mld zł, co stanowi 40 proc. realizacji KPK.

Do 2023 roku PLK planują przebudować 9 tys. km torów. W efekcie realizacji inwestycji ujętych w KPK w latach 2016-2023 zostanie podniesiona prędkość na liniach kolejowych o długości: 8,5 tys. km.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(9)
WYRÓŻNIONE
jast
8 lat temu
modernizują stare nikt nie ruszy głową a miezy Tarnowem a Kielcami brakuje ok 12 km torów w okolicy Nowego korczyna - zmieniuło by to układ komunikacyjny kolejowy pomiędzy północą a południem europy diametralnie - wystarczy czasem popatrzeć na mapę Polski i ruszyć głową
na uszy ZATYC...
8 lat temu
Za PO kolej zwalniała i czas podróży się wydłużał . Remontowali tylko nieliczne dworce kolejowe. W wagonach trzeba było zakładać na uszy ZATYCZKI !!!
Czas na kolej...
8 lat temu
To podłączenie to było obiecywane przez peowcow ,miedzy Kielcami a Tarnowem , ale jaka partia takie obiecanki ,musimy powołać ,społeczny komitet dobudowy dwunastki ,bo na kolej to nie ma co liczyć .....
NAJNOWSZE KOMENTARZE (9)
bim
8 lat temu
a może umyć pociągi z zewnątrz najpierw
Pawlak
8 lat temu
Polacy proszą rozgonić biurokrację PKP i przywrócić trzy struktury - Infrakstruktura odpowiedzialna za budynki i tory , transport towarowy i osobowy
Zmiany unijne
8 lat temu
Z przesady w przesadę. PIS wstrzymał albo... PO nie zrobiła. To nie tak. Mamy perspektywe budżetowa unijna i realizujemy to na co nacisk daje unia. Nie będzie to samo ciagle przez wiele lat. Wczesniej położony był nacisk na drogi i efekt jest widoczny a obecnie nastepuje wygaszanie czyli zmniejszanie finansowania na drogi. Jesli idzie o koleje to znowu tutaj nastepuje zwiekszanie finansowania. I dlatego na poczatku PISowi spadały inwestycje unijne bo kończy sie jeden okres a nie zaczął na dobre drugi. Obecnie to sie zmienia i fundusze znowu wystartuja i budowy ruszą.Jesli idzie o drogi to sporo naszych krajowych firm upadło a więc ciekawe jak PIS sobie poradzi z tym problemem odnośnie dróg żelaznych.
Sarmata
8 lat temu
Skrajnia Europejska czy Rosyjska, Chodzi o odległość peronu od wagonu.
na uszy ZATYC...
8 lat temu
Za PO kolej zwalniała i czas podróży się wydłużał . Remontowali tylko nieliczne dworce kolejowe. W wagonach trzeba było zakładać na uszy ZATYCZKI !!!