Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

PKP boi się usterek. Armia pracowników do walki z upałem

7
Podziel się:

PKP jest gotowe do walki z upałami. Przez nie topią się tory. Armia pracowników kolei wysłana na ratunek.

PKP gotowe do walki z upałami
PKP gotowe do walki z upałami (East News/Tomasz Kawka)

PKP gotowe do walki z upałami. A w ukropie nie trudno o usterki. Szczególnie na palące słońce wrażliwe są tory. Jednak spółka zapewnia, że da radę. I w gotowości trzyma armię pracowników.

63 pociągi sieciowe i 157 zespołów szybkiego usuwania usterek jest w stałej gotowości. PKP zbroi się do walki z upałami. Jeśli tylko te doprowadzą do awarii, pracownicy PKP ruszą na pomoc. Tak zapewniają przedstawiciele spółki. Do tego ponad 1700 dyżurnych ruchu i dyspozytorów czuwa nad bezpieczeństwem. Zabezpieczono też dodatkowe zapasy wody. Wzmocniona została również sekcja techniczna.

Na początku miesiąca, przez upały właśnie, PKP musiało wprowadzić ograniczenia prędkości na kilku trasach w Wielkopolsce. Dotyczyło to pociągów kursujących na linii: Poznań-Zbąszynek, Jarocin-Gniezno, Jarocin-Krotoszyn, Poznań-Ostrów Wielkopolski, Leszno-Ostrów Wielkopolski. To może odbić się opóźnieniami pociągów. A wszystko ze względów bezpieczeństwa. W związku ze zbyt wysoką temperaturą tory mają tendencję do mocniejszego niż zwykle odkształcania się.

Na odcinkach, gdzie upał zdecydowanie najbardziej daje się we znaki, prowadzone są dodatkowe kontrole. Jazdy patrolowe i dodatkowe obchody odbyły się na ponad 2 tys. km. M.in. na liniach: Warszawa – Kraków, Trzebinia – Oświęcim, Rybnik – Nędza, czy Krotoszyn – Jarocin. Stan torów jest na bieżąco monitorowany. Szlaki kolejowe są również obserwowane przez maszynistów prowadzących pociągi.

- Dostosowujemy działania na sieci kolejowej do warunków atmosferycznych. Zwiększamy liczbę pracowników i sprzętu oraz wprowadzamy dodatkowe patrole i obchody linii, by wakacyjne podróże przebiegały zgodnie z oczekiwaniami pasażerów – mówi Marek Olkiewicz, wiceprezes PKP Polskich Linii Kolejowych.

Zobacz także: Zobacz też: PKP szykuje się na inwestycyjny skok. Liczba pasażerów już rośnie w zawrotnym tempie

Przez całą dobę działa też Centrum Wsparcia Klienta. To jednostka dedykowana organizowaniu pomocy podróżnym w razie utrudnień w ruchu pociągów. Mimo wzmożonych działań prewencyjnych, może nie udać się całkowicie wykluczyć usterek. Dlatego podróżni powinni mieć ze sobą zapas wody.

Czekającym na dworcach w dużych miastach, jeśli pociąg opóźnia się powyżej 120 minut, zapewniane są darmowe napoje. PKP zapewnia też, że dodatkowo przeszkoliła swoich pracowników. Obsługa dworców ma niezwłocznie reagować w sytuacjach, gdy któryś z podróżnych źle się poczuje lub zasłabnie. Załogi pociągów PKP Intercity i pracownicy ochrony zostali przeszkoleni z zasad udzielania pierwszej pomocy.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez * *dziejesie.wp.pl

wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(7)
WYRÓŻNIONE
Rt
6 lat temu
W Polsce zawsze jest problem- w lato tory się topią, zimą zamarzają. W innych krajach temperatura podobna a na bieżąco naprawiają bez żadnej "armii"
Mer
6 lat temu
Jaką armia ...toż na kolei same Stare babki i dziadki pracują
f
6 lat temu
Jak armia pracowników kolei...? Kilkuset starców czekających żeby nie umrzeć przed emeryturą...? Co Wy za brednie piszecie?
NAJNOWSZE KOMENTARZE (7)
realista
6 lat temu
PKP szykuje się na inwestycyjny skok. To jest jakaś kpina. Linia kolejowa Bielsko-Biała - Kraków miała być przebudowywana a skończyło się na tzw. modernizacji. Odległość około 80 km a czas przejazdu około 4 godziny. Nie wiem jak to skomentować bo to jest jakaś żenada
Antoni
6 lat temu
W ramach walki z żywiołem wszyscy pracownicy kolei mają dużo pić napojów chłodzących , a potem sikać jedynie na szyny kolejowe w celu schłodzenia. Gorzej z kobietami.
Mer
6 lat temu
Jaką armia ...toż na kolei same Stare babki i dziadki pracują
Asew
6 lat temu
Polewają tory wrzątkiem? No bo skąd ten ukrop.
Rt
6 lat temu
W Polsce zawsze jest problem- w lato tory się topią, zimą zamarzają. W innych krajach temperatura podobna a na bieżąco naprawiają bez żadnej "armii"