System płatności mobilnych dla wszystkich klientów na stacjach Orlen to dopiero początek zmian w funkcjonowaniu aplikacji koncernu – przyznała w rozmowie z nami przedstawicielka zarządu koncernu.
Moduł umożliwiający dokonywanie płatności zdalnych został wprowadzony do aplikacji Orlen Mobile tuż przed weekendem, o czym informowaliśmy na łamach money.pl. To początek zmian planowanych przez koncern w zakresie rozwiązań wirtualnych.
- Przyszły rok jest okresem, w którym będziemy chcieli pokazać coś nowego w świecie wirtualnym - powiedziała w rozmowie z nami Patrycja Klarecka, członek zarządu PKN Orlen odpowiedzialny za sprzedaż detaliczną. Jak wyjaśniła, w spółce prowadzone są prace nad znalezieniem nowego "optymalnego" wykorzystania posiadanych aplikacji. Obecnie bowiem w portfelu Orlenu znajduje się kilka, które powielają oferowane funkcjonalności.
Zobacz też: Zdaniem prezesa Orlenu rezygnacja z fuzji zagrozi gospodarce
- Moduł płatności Orlen Pay jest produktem finalnym, ale intensywnie pracujemy nad światem wirtualnym, które chcemy zintegrować, by zaoferować klientowi jak najwięcej w jednym miejscu. Będziemy starali się spinać naszą ofertę krok po kroku - dodała Klarecka.
Sam Orlen Pay wprowadzony do aplikacji Orlen Mobile 26 października pozwala zapłacić za kupione paliwo bez konieczności wchodzenia do budynku stacji. Po zakończeniu tankowania wystarczy zeskanować kod QR naklejony na dystrybutor i potwierdzić transakcję w aplikacji. Podobne rozwiązania w aplikacji mFlota było dostępne dla klientów biznesowych od połowy 2016 r.
Płatność w aplikacji, dostępnej zarówno na systemy iOS oraz Android, działa na 1300 stacjach własnych koncernu w Polsce oraz wszystkich 406 czeskich stacjach Benzina będących własnością Grupy Orlen.
Segment detaliczny Orlenu w trzecim kwartale 2018 r. wypracował EBIDTA na poziomie 723 mln zł, co oznacza wzrost o 113 mln zł w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Na taki wynik zapracowały wzrosty sprzedaży na wszystkich rynkach łącznie o 7 proc. (w Polsce o 5%, w Czechach o 9%, na Litwie o 11% i w Niemczech o 11% - red.).
– Rekordowe wyniki odnotowywane w tym roku przez nasz segment detaliczny, potwierdzają, że wprowadzane zmiany na stacjach PKN ORLEN wpisują się bardzo dobrze w oczekiwania rynku. (...) Płatności mobilne to kolejny krok mający na celu podniesienie satysfakcji klientów, umożliwiający skrócenie czasu związanego z tankowaniem aut – ocenił prezes Daniel Obajtek.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl