Jest dwóch chętnych na obsługę bramek autostrad A2 i A4. Główny inspektorat Transportu Drogowego szuka właśnie operatora, który będzie zarządzał manualnym poborem opłat za przejazd.
Pod koniec kwietnia Główny Inspektorat Transportu Drogowego ogłosił przetarg na obsługę bramek na odcinkach autostrady A2 Konin - Stryków oraz A4 Wrocław – Sośnica.
Zgłosiły się dwie firmy: konsorcjum Kapsch Road Services i Egis – obecny zarządca systemu poboru opłat oraz Intertoll Construction.
Zobacz również: * *Płatne autostrady w Polsce. Sprawdź, ile zapłacisz
Wybrany oferent obejmie nadzór nad bramkami oraz MSPO od początku listopada. To wówczas kończy się umowy GDDKiA z Kapsch. Jak tłumaczy TVN24bis, od 3 listopada br. nowe przepisy przenoszą zadania związane z poborem opłat za przejazd autostradą od Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad do Głównego Inspektora Transportu Drogowego.
Jak zaznacza Rynek Infrastrukturalny, w sumie GITD gotowa jest zapłacić za oba odcinki łącznie 133 mln 210 tys. zł. W tym na część pierwsza zamówienia dotycząca A2 wyceniona została na 55 mln 670 tys. zł, a na druga na odcinku A4 77 mln 540 tys. dodatkowo zarezerwowała 760 tys. zł na usługę objętą prawem opcji.
Intertoll Construction zainteresowany jest tylko odcinkiem A2 i jak pisze Rynek Infrastrukturalny, wycenił usługę na 54 mln 651 tys. zł. Z kolei Kapsch za obsługę A2 chce 77 mln 285 tys. zł, a za odcinek A4 125 mln 701 tys. zł.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl