Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Przemysław Ciszak
|

Od listopada zmiany w poborze opłat na autostradach. GDDKiA ma dwie oferty

38
Podziel się:

Główny inspektorat Transportu Drogowego szuka właśnie operatora, który obsłuży manualny pobór opłat za przejazd.

Od listopada zmiany w poborze opłat na autostradach. GDDKiA ma dwie oferty
(East News)

Jest dwóch chętnych na obsługę bramek autostrad A2 i A4. Główny inspektorat Transportu Drogowego szuka właśnie operatora, który będzie zarządzał manualnym poborem opłat za przejazd.

Pod koniec kwietnia Główny Inspektorat Transportu Drogowego ogłosił przetarg na obsługę bramek na odcinkach autostrady A2 Konin - Stryków oraz A4 Wrocław – Sośnica.

Zgłosiły się dwie firmy: konsorcjum Kapsch Road Services i Egis – obecny zarządca systemu poboru opłat oraz Intertoll Construction.

Wybrany oferent obejmie nadzór nad bramkami oraz MSPO od początku listopada. To wówczas kończy się umowy GDDKiA z Kapsch. Jak tłumaczy TVN24bis, od 3 listopada br. nowe przepisy przenoszą zadania związane z poborem opłat za przejazd autostradą od Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad do Głównego Inspektora Transportu Drogowego.

Zobacz także: Polskie autostrady należą do najdroższych w Europie. A będzie drożej:

Jak zaznacza Rynek Infrastrukturalny, w sumie GITD gotowa jest zapłacić za oba odcinki łącznie 133 mln 210 tys. zł. W tym na część pierwsza zamówienia dotycząca A2 wyceniona została na 55 mln 670 tys. zł, a na druga na odcinku A4 77 mln 540 tys. dodatkowo zarezerwowała 760 tys. zł na usługę objętą prawem opcji.

Intertoll Construction zainteresowany jest tylko odcinkiem A2 i jak pisze Rynek Infrastrukturalny, wycenił usługę na 54 mln 651 tys. zł. Z kolei Kapsch za obsługę A2 chce 77 mln 285 tys. zł, a za odcinek A4 125 mln 701 tys. zł.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(38)
WYRÓŻNIONE
moje imię
6 lat temu
Tylko winiety. Nie ma sprawniejszego i tańszego sposobu poboru opłat. W Polsce nie do wprowadzenia z uwagi na brak możliwości robienia przekrętów,.
Aa
6 lat temu
Jakby były winiety ,to nic by nie zrobili ,a opłaty to kokosy ,wezmą tańszego to jeszcze będą większe kolejki na bramkach ,ciekawe czy jak na a4 z Katowic do Krakowa skończy się koncesję to czy przejmie to państwo ?
Z sensem
6 lat temu
Nie rozumiem tego tekstu. „ pobór opłat będzie zmieniony” Autorze proszę wyjaśnić na czym ma polegać zmiana, Z artykułu wynika bowiem ,że zminią się tylko operatorzy tych odcinków autostrad natomiast wbrew tytułowi nic pan nie pisze o zmianie w poborze opłat. Czyźby za duźo słońca.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (38)
////
6 lat temu
Winieta i po problemie. Ważność winiety sprawdza policja. I po problemie bez milionów złotych do kieszeni kogoś, kto bramką blikuje ruch na drodze.
PTF
6 lat temu
Nie jechałem płatną autostradą i nie pojadę! są inne drogi
betys
6 lat temu
W normalnych krajach np w UK autostardy sa darmowe bo budowal je podatnik i kazdy majacy auto doklada sie do nich w oplatach paliwowych z których sa utrzymywane.
nety
6 lat temu
Dlaczego nie moze to byc rzadowa firma? Przenzaczac calosc na utrzymanie dróg?
kotka
6 lat temu
PiS i jego ludzie w spółkach skarbu nie cofną się przed niczym, byle tylko wydoić kasę na +500 i rozmnożyć patologię która ma na nich głosować aby oni mogli wiecznie być u koryt
...
Następna strona