Umowa między województwem a producentem zakłada także opcję na dostawę jeszcze dodatkowych dwóch pociągów. Wartość kontraktu to prawie 72 mln zł.
Nowe Impulsy będą kursować na trasie pomiędzy Kędzierzynem Koźlem, Opolem, Brzegiem i Wrocławiem. Mają jeździć z prędkością maksymalną 160 km/godz., choć to właśnie tego typu skład pobił kilka tygodni temu rekord prędkości pociągu polskiej produkcji – 226 km/godz.
- Województwo opolskie jest 11 województwem, które zakupiło elektryczne zespoły trakcyjne typu Impuls. Jeździmy już prawie po całej Polsce – powiedział cytowany w komunikacie producenta wiceprezes Newagu Bartosz Krzemiński.
Kontrakt w wersji podstawowej przewiduje dostawę pięciu pojazdów do końca stycznia 2018 r. oraz opcję na dostawę dwóch dodatkowych do 10 grudnia 2018r. Wartość kontraktu w wersji podstawowej to 51,3 mln zł, a cały kontrakt opiewa w sumie na 71,82 mln zł netto. Pieniądze pochodzić będą z czterech źródeł: budżetu województwa opolskiego, rezerwy celowej budżetu państwa, Funduszu Kolejowego i Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2014–2020, z którego dofinansowanie wyniesie 15,5 mln euro.