– Zakupy najlepiej zrobić przed 15 grudnia – radzi Poczta.
– Liczba paczek, które obsługujemy rośnie rok do roku, szczególnie znaczne wzrosty notujemy w ostatnich tygodniach przed świętami. W okresie tym paczki doręcza ponad 6 tys. kurierów, pracują nawet w soboty – mówi rzecznik prasowy Poczty Polskiej Justyna Siwek, cytowana przez PAP.
Przesyłki są doręczane do klientów zazwyczaj od godzin porannych do popołudniowych. Poczta radzi, by rozważyć zamówienie przesyłek pod inny adres lub do punktu odbioru.
Klienci Poczty mogą skorzystać z odbioru przesyłek w punktach Poczty Polskiej i jej partnerów. Jest już 10,8 tys. W ramach usługi Odbiór w PUNKCIE spółka współpracuje z PKN Orlen, sklepami Żabka i Freshmarket oraz salonikami RUCH.
Firma przypomina, że ważne jest prawidłowe adresowanie przesyłki. - Błąd w adresie może wydłużyć czas jej opracowania, a nawet spowodować niedoręczenie i zwrot do nadawcy. Warto także podać numer telefonu komórkowego, dzięki czemu adresat na bieżąco będzie informowany o tym, co dzieje się z przesyłką, a w razie nietypowych sytuacji, kurier łatwo się z nim skontaktuje - mówi Siwek. - Im wcześniej zrobimy e-zakupy, tym spokojniejsze będziemy mieli święta. Wysyłajmy życzenia świąteczne i zamawiajmy prezenty najpóźniej do połowy grudnia - rekomenduje.
Spółka przewiduje, że w tym roku pobije rekord 120 mln paczek. Jak poinformowała money.pl Justyna Siwek, rzecznik Poczty Polskiej, w ubiegłorocznym szczycie świątecznym PP zatrudniła ponad 2,5 tys. osób w okresie listopad, grudzień, styczeń. Jak przewiduje polski operator, ten rok ma być rekordowy pod względem liczby paczek.
Szał zakupowo-wysyłkowy już się zaczął. Zainaugurował go Black Friday, a po nim Cyber Money przypadające na koniec listopada. Przed nami jeszcze Dzień Darmowej Dostawy przypadający 5 grudnia, po nim "mikołajki" i wreszcie gwiazdkowe szaleństwo. Po nim ruch w branży przesyłkowej utrzymają jeszcze zwroty nietrafionych prezentów na początku stycznia.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl