Poczta Polska oświadczyła, że działa zgodnie z prawem i zależy jej na wyjaśnieniu zgłaszanych przez UOKiK wątpliwości. UOKiK bada bowiem, czy spółka wykorzystuje swoją pozycję do wyeliminowania konkurencyjnych przedsiębiorców.
O sprawie pisaliśmy wczoraj. UOKiK przypomina, że Poczta Polska ma dominującą pozycję na polskim rynku pocztowym. - Zgodnie z prawem antymonopolowym przedsiębiorcom, którzy posiadają pozycję dominującą na danym rynku, nie wolno jej wykorzystywać do ograniczania konkurencji. Sprawdzimy, czy w tym przypadku mamy do czynienia z takim działaniem i próbą wyeliminowania konkurentów. Brak konkurencji oznacza zazwyczaj wyższą cenę i niższą jakość produktów lub usług - powiedział prezes UOKiK Marek Niechciał.
Poczta Polska odpowiedziała w oficjalnym komunikacie na swojej stronie. „W związku z wszczęciem przez UOKiK postępowania przeciwko Poczcie Polskiej informujemy, że spółce zależy na pełnym wyjaśnieniu tej sprawy oraz wyjaśnieniu zgłaszanych przez UOKiK wątpliwości. Poczta Polska, jako operator wyznaczony, prowadzi działalność zgodnie z obowiązującym Prawem pocztowym”.
Czytaj też: Katastrofa MIG-29. Przed MON trudna decyzja
I dodaje: „spółka realizuje obowiązki operatora wyznaczonego i działa na konkurencyjnym rynku usług pocztowych. Oprócz realizacji misji społecznej Poczta Polska działa jako podmiot komercyjny według standardów biznesowych”.
Czego dokładnie dotyczą wątpliwości Urzędu? Poczta Polska na rynku usług pocztowych występuje w podwójnej roli. Jest konkurentem i kontrahentem jednocześnie, bo niezależni przedsiębiorcy, chcąc świadczyć usługi na rzecz swoich klientów, muszą korzystać z infrastruktury Poczty. UOKiK weźmie pod lupę warunki umów, jakie są podpisywane między wspomnianą spółką a właśnie kontrahentami.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl