Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Podwyżki dla urzędników możliwe od 2016 roku

0
Podziel się:

Premier Ewa Kopacz zaapelowała w poniedziałek do wszystkich urzędników w kraju o bardziej przyjazne obsługiwanie obywateli. Jednocześnie nie wyklucza odmrożenia płac w budżetówce.

Podwyżki dla urzędników możliwe od 2016 roku
(Kancelaria Prezesa Rady Ministrów / Flickr (CC BY-NC-ND 2.0))

Premier Ewa Kopacz apeluje do urzędników, by bardziej przyjaźnie podchodzili do petentów. Jednocześnie jest z pracowników służby cywilnej na tyle zadowolona, by w przyszłym roku rozważyć podwyżki. W końcu, zdaniem premier, Polska _ przeszła przez kryzys suchą stopą _.

Premier zapowiedziała możliwość odmrożenia w przyszłym roku płac urzędników, w związku z poprawą sytuacji. Zaznaczyła, że Polska _ przeszła kryzys suchą stopą _. _ My w przyszłym roku będziemy pewnie wychodzić z procedury nadmiernego zadłużenia _ - zapowiedziała.

_ - Podziękowania za tę sytuację, za tę kondycję, należą się wyrozumiałym Polakom, profesjonalnym urzędnikom, dobrym ministrom, tym, którzy dzisiaj - tak jak ja, tu stojąc przed państwem - są do waszej dyspozycji _ - mówiła premier.

_ - Myślę, że w budżecie na rok 2016 znajdzie się miejsce, przy lepszej kondycji naszych finansów, na to, abyśmy mogli wreszcie odmrozić wasze płace. Za wasz wysiłek i wyrozumiałość bardzo serdecznie dziękuję _ - powiedziała Kopacz.

Polak zagubiony w urzędzie

Ewa Kopacz uczestniczyła w Lublinie w uroczystości związanej z obchodami 95-lecia Lubelskiego Urzędu Wojewódzkiego.

Premier podkreśliła, że obywatele będą dobrze czuli się w urzędach, gdy _ zagubiony człowiek, który nie musi znać prawa i przepisów prawa, uzyska informację pełną, czytelną i dostępnym językiem. Wtedy, kiedy będzie mógł skorzystać z faksu czy kserokopiarki i nie musi być wysyłany poza budynek urzędu _ - mówiła premier.

Kopacz zapowiedziała ułatwienia w załatwianiu spraw w urzędach. Pierwszy etap ułatwień ma ruszyć w tym roku; będzie to _ brama internetowa do administracji _. _ Tam w tym jednym miejscu, w tym serwisie informacyjnym, zebrany będzie opis co najmniej 80 proc. (spraw), które można załatwiać w każdym z urzędów _ - zadeklarowała.

Premier prosiła urzędników, aby rozmowy telefoniczne prowadzone z obywatelami _ odbywały się z odpowiednią dozą cierpliwości, wyrozumiałości, ale przede wszystkim z odpowiednią informacją, wygłaszaną odpowiednim językiem, która dotrze do tych ludzi _. Premier zaznaczyła, że jest to szczególnie ważne dla osób starszych, które nie korzystają z internetu.

Kopacz zaapelowała, aby odpowiedzi na korespondencję były profesjonalne i zrozumiałe, także dla ludzi, którzy nie znają prawa, _ bez tego urzędniczego żargonu, który, niestety, niekiedy irytuje i powoduje, że ludzie mówią: _ no napisali mi półtorej strony i ja nic z tego nie wiem _ _ - mówiła premier.

Szefowa rządu wezwała, by urzędnicy przekazywali wiedzę i doświadczenie młodym ludziom, którzy będą przychodzić na praktyki do urzędów. _ Ci, którzy tu przyjdą, niech nie spotkają się tylko i wyłącznie z nauką obsługi kserokopiarki. Oddajcie im swoją wiedzę i swoje doświadczenie, które nabieraliście przez tyle lat swojej pracy _ - powiedziała. Dziękowała też urzędnikom za ich _ wysiłek, zaangażowanie i pracę _.

Czytaj więcej w Money.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)