Platforma zamówień elektronicznych Tauronu działa już piąty rok. Wyliczono, że dzięki niej grupa zaoszczędziła już pół miliarda złotych.
Platformę zakupową Tauron uruchomił w 2013 roku i zarejestrowało się w niej już 828 dostawców usług budowlanych i materiałów. Według informacji Kamila Kamińskiego, wiceprezesa ds. zarządzania korporacyjnego, każde zadanie o wartości powyżej 14 tys. euro wystawione na platformie zakupowej, przyciągało w ubiegłym roku już średnio cztery oferty.
- Wysoka konkurencyjność przetargów pozwala na osiąganie oszczędności w zakresie zakupów, a dzięki aukcjom elektronicznym grupa zaoszczędziła już ponad 500 mln zł - powiedział wiceprezes ds. zarządzania korporacyjnego Kamil Kamiński.
Aukcje działają pięć lat - spółka oszczędzała więc na nich średnio 100 mln zł rocznie. To około 7 proc. zysku netto, jaki grupa Tauron osiągnęła w 2017 roku (1388 mln zł).
Tauron rozpoczyna drugi cykl spotkań dla potencjalnych wykonawców dostawców i producentów chcących współpracować ze spółkami grupy. W 2017 r. w spotkaniach wzięło udział 800 firm.
- Dzięki spotkaniom z rynkiem w nowej formule komunikacji zaobserwowaliśmy poprawę przepływu informacji z kontrahentami, co przełożyło się na wzrost konkurencyjności na postępowaniach przetargowych - wskazał wiceprezes. - W bieżącym roku również zamierzamy spotykać się z kontrahentami, którzy współpracują z naszymi kluczowymi spółkami - dodał.
Podczas pierwszego spotkania w nowym cyklu, w spółce zależnej Tauron Ciepło przedstawiony zostanie planowany zakres prac remontowych i inwestycyjnych przewidzianych na rok 2018, w tym również prac w ramach Programu Likwidacji Niskiej Emisji.
W drugiej części spotkania zainteresowane firmy będą mogły uzyskać m.in. informacje na temat wymogów formalnych w postępowaniach przetargowych, zasad obowiązujących we współpracy z firmami zewnętrznymi, procedur bezpieczeństwa dla firm wykonawczych oraz zasad korzystania z platformy zakupowej Taurona.