TO dane zebrane w badaniu Gremius.PBI dla "Rzeczpospolitej". Jak czytamy, Dzień Singla pokazał, że tegoroczny sezon świąteczny będzie jeszcze bardziej niż w przeszłości skoncentrowany na klientach internetowych.
Najbliższa okazja do promocyjnych e-zakupów (a także zakupów w sklepach stacjonarnych) to Czarny Piątek 23 listopada. Ale okolicznościowe okazje pojawią się już nawet tydzień wcześniej, np. na Amazonie. Z badania Santander Consumer Banku wynika, że rok temu z Black Friday skorzystało 18 proc. Polaków, a w tym będzie to już 25 proc.
Zaraz po promocyjnym piątku będzie kolejna okazja na tańsze zakupy - Cyber Monday 26 listopada. Z kolei 5 grudnia przypada Dzień Darmowej Dostawy, który może skłonić wiele osób do kupowania prezentów przez internet - podaje gazeta.
Jak mówi dziennikowi Michał Bonarowski z biura prasowego Allegro, w grudniu - jak co roku - będzie jeden bardzo specyficzny poniedziałek przed świętami. Obroty w sklepach rosną wtedy kilkakrotnie. W tym roku będzie to na "99,99 proc." 10 grudnia.
Według "Rz" popularność zakupów internetowych może w tym roku wzrosnąć szybciej niż w latach ubiegłych. Wszystko przez wprowadzony zakaz handlu w niedziele, który po prostu zmusi część tych klientów, którzy lubią robić zakupy w ostatni dzień tygodnia do poszukania ratunku w e-sklepach.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez * *dziejesie.wp.pl