Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Polacy sprzedają coraz więcej żywności do Azji

0
Podziel się:

Polska eksportuje coraz więcej produktów spożywczych na rynki Bliskiego Wschodu i Afryki. W czasie trwających w Dubaju targów żywności "Gulfood" prawie 40 polskich firm prezentuje swoje wyroby - między innymi słodycze, napoje, mleko, herbatę i kawę.

Polacy sprzedają coraz więcej żywności do Azji
((pixabay.com/CC))

Zjednoczone Emiraty Arabskie są największym handlowym partnerem Polski nad Zatoką Perską - informuje Elżbieta Tęsna z firmy Eltar. Ogólna wartość obrotów za 2015 rok to ponad półtora miliarda dolarów. Wśród produktów eksportowych trzecią pozycję zajmuje polska żywność.

Arabscy klienci coraz częściej zwracają uwagę na to, by produkty były nie tylko tanie i dobrej jakości, ale przede wszystkim by pochodziły ze zdrowych, ekologicznych upraw. Dlatego popularnością zaczynają się cieszyć wyciskane soki z jabłek czy mrożone owoce i warzywa. Polscy wystawcy podkreślają, że w tym roku pojawili się nowi kontrahenci z Iranu, który otwiera swój rynek po zniesieniu sankcji gospodarczych.

Na targach "Gulfood" swoje wyroby prezentuje ponad 5 tysięcy firm z całego świata. Największe targi żywności w krajach Zatoki Perskiej zorganizowano w Dubaju po raz 21.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)