Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Jacek Bereźnicki
|

Połączenie Orlenu i Lotosu. Decyzja Brukseli ma zapaść w pierwszej połowie 2019 r.

12
Podziel się:

- Decyzję Komisji Europejskiej w sprawie fuzji z Lotosem powinniśmy otrzymać w pierwszej połowie 2019 r. - powiedział prezes Orlenu Daniel Obajtek. Jeśli decyzja będzie pozytywna, proces łączenia obu firm ma być zakończony w drugiej połowie roku.

Połączenie Orlenu i Lotosu. Decyzja Brukseli ma zapaść w pierwszej połowie 2019 r.
(Jacek Bereźnicki)

- Decyzję Komisji Europejskiej w sprawie fuzji z Lotosem powinniśmy otrzymać w pierwszej połowie 2019 r. - powiedział prezes Orlenu Daniel Obajtek. Jeśli decyzja będzie pozytywna, proces łączenia obu firm ma być zakończony w drugiej połowie przyszłego roku.

- Prace trwają. Idziemy do przodu - powiedział Obajtek w rozmowie z sobotnim "Super Expressem". - Do Komisji Europejskiej przekazaliśmy pakiet wstępnych analiz, w których chcemy udowodnić, że koncentracja nie zagraża ani mechanizmom rynkowym, ani konkurencji. Dotyczy to zarówno rynku niezależnego, jak i regionu. W dokumentach opisaliśmy szczegółowo rynki, na których działają zarówno Lotos, PKN Orlen, jak i nasi konkurenci - wyjaśnił.

Ocenił, że fuzja "wiąże się z wielkimi możliwościami dla obu spółek". - Powstanie bardziej efektywny koncern paliwowy, który łatwiej sprosta wyzwaniom, jakie stoją przed branżą naftową. To także większa stabilność i konkurencyjność grupy na międzynarodowym rynku. A co za tym idzie, to większe bezpieczeństwo energetyczne kraju - stwierdził.

Zobacz także: Wideo: Obajtek: Rezygnacja z fuzji z Lotosem zaszkodzi gospodarce

Prezes Orlenu wskazał też na zwiększenie siły nabywczej przy kontraktowaniu zakupu ropy i innych surowców i optymalizację kosztów. Wyjaśnił, że chodzi głównie o koszty związane z procesami logistycznymi. - Stacje Lotosu i Orlenu znajdują się w całej Polsce. Dlatego minimalizowanie kosztów logistyki jest szalenie potrzebne - powiedział.

Na pytanie, czy wraz ze spółką zaoszczędzą także jej klienci, Obajtek odpowiedział: staramy się robić wszystko, m.in. przez optymalizację kosztów, aby cena oferowanych przez nas paliw rosła wolniej niż cena surowca.

Podkreślił, że znaczący wpływ na ceny ropy mają sytuacja na rynkach światowych, a także kurs dolara.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

energetyka
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(12)
WYRÓŻNIONE
Edukacja w ws...
6 lat temu
Koncepcje z przed lat ,że mnogość firm robi konkurencję korzystną dla klienta pewnie już mija ?
Kajko
6 lat temu
Przecież Europa ma iść w kierunku elektromobilności ,więc w jakim celu mamy konsolidować i rozwijać sektor naftowy?
prawda
6 lat temu
Monopole powino sie niszczyc a nie budowac straci na tym klijet taka prawda !!!
NAJNOWSZE KOMENTARZE (12)
Karbid Bezboż...
6 lat temu
Do tej pory naciągali nas osobno. Teraz będą narzucać ceny jako grupa zorganizowana. Na Lotosie nie tankuję od kilkunastu lat. Teraz przestanę tankować na Orlenie.
dd
6 lat temu
A czy nasz rząd ma już kupca na taką połączoną firmę??
Edukacja w ws...
6 lat temu
Koncepcje z przed lat ,że mnogość firm robi konkurencję korzystną dla klienta pewnie już mija ?
krissopot
6 lat temu
mamy zyski,weżmiemy na siebie opłatę paliwową a akcjonariuszom pokażemy figę,poco się dzielić zyskiem jak można wziąść wszystko, a panowie z funduszy i tak wszystko łykną jak bocian żabę buaaaaaaaaaaaaaaaa
Rumek
6 lat temu
Mniejsza konkurencja = wyższe ceny niestety.