Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Jacek Bereźnicki
|

Polska branża transportowa zadłużona na prawie miliard złotych. Coraz trudniejszy biznes

15
Podziel się:

Z danych Krajowego Rejestru Długów wynika, że przeciętny przewoźnik ma pięć niespłaconych faktur wartości 39 tys. zł.

Do firm często nie docierają zlecenia o wartości przewyższającej koszty transportu.
Do firm często nie docierają zlecenia o wartości przewyższającej koszty transportu.

Długi polskich firm transportowych urosły do 925 mln zł. To prawie o połowę więcej niż dwa lata temu. Branża tłumaczy to coraz trudniejszymi warunkami prowadzenia biznesu i rosnącą liczbą nielegalnych uczestników tego rynku. Wielu firmom grozi utrata płynności.

Z danych Krajowego Rejestru Długów wynika, że przeciętny przewoźnik ma pięć niespłaconych faktur wartości 39 tys. zł. Jak pisze "Rzeczpospolita", przede wszystkim niepokoi szybki przyrost długu, który w ostatnich 12 miesiącach powiększył się o 40 proc.

Jan Buczek, prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych tłumaczy, że dług rośnie z powodu wciąż wydłużającego się łańcucha zobowiązań. - Sytuacja staje się coraz gorsza, ponieważ gęstnieje sieć nielegalnych uczestników rynku - mówi gazecie. Jak wyjaśnia, do firm często nie docierają zlecenia o wartości przewyższającej koszty transportu.

ZOBACZ: * *Branża transportowa obawia się nowych unijnych regulacji

Z kolei Małgorzata Zdrodowska ze Stowarzyszenia Przewoźników Podlasia mówi, że pośrednicy często nie regulują zobowiązań. - Z powodu niewypłacalności jednego z większych spedytorów zagrożone jest istnienie 150 firm transportowych z Polski - wskazuje.

Branża transportowa narzeka także nie nierówność stron w umowach. Firmy transportowe muszą płacić bardzo wysokie kary za każde spóźnienie, a firmy spedycyjne zastrzegają sobie możliwość odwołania przewozu, nawet gdy ciężarówka została już podstawiona.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(15)
WYRÓŻNIONE
Przewoźnik
6 lat temu
Za mniej niż 1 E nikt nie powinien zabierać ładunku !!! Ale zawsze trafi się cwańszy który nawet za 0,60 pojedzie a później narzeka ze ma problemy finansowe
Egon
6 lat temu
Zostań bezrobotnym , będą regularnie płacić .
Łukasz
6 lat temu
Jeśli spedycja płaci po 60-90 dniach to co się dziwić :(
NAJNOWSZE KOMENTARZE (15)
WAW
6 lat temu
Nasierowski i Tkaczykowski Dokupują Zestawy ... sami jeżdzą też więc chyba nie może być aż tak źle :P aha i przewozy ponad normatywne też się mają Nieźle :D
Pablo
6 lat temu
mam takie pytanie ... jakim prawem może upaść spedycja ? jeżeli ktoś kto tylko pośredniczy w transakcjach i tylko na czysto pieniążki z każdego zlecenia - jak to możliwe ? Jeszcze dodatkowo przetrzymując pieniążki na swoich kontach po 60 dni
Kibic
6 lat temu
Jakoś po poziomie życie tirowcow nie widać zeby klepali biedę. Mercedesy i nowe suvy na podjazdach, olbrzymie wille, zlota bizuteria, guady motory i inne zabawki oraz drogie ciuchy.. gdzie teb kryzys ja sie pytam? Ilu fimr dotyczy opisany wyzej problem 5ciu?
asd
6 lat temu
Wszystko schodzi do podziemia nawet transport.
Darek
6 lat temu
Okradanie Polskich kierowców jest nagminne Morawiecki weź się za to To napędza naszą gospodarke Polska czeka na odpowiedź