Będzie miał 160 metrów długości i szerokości ponad 27 metrów. Gdyńska stocznia Crist rozpoczęła jego montaż. Prom zamówiony został przez norweskiego armatora Color Line i stocznię Ulstein Verft.
Color Hybrid, bo taką nazwę będzie miała ta jednostka weźmie na pokład 2 tys pasażerów oraz 500 pojazdów osobowych i uważany jest za największy prom o napędzie Hybrydowym na świecie. We wtorek, jak donosi Polska Agencja Prasowa, oficjalnie rozpoczął się montaż jednostki w gdyńskiej stoczni Crist.
Prace nad promem o numerze stoczniowym NB 311 rozpoczęły się w czerwcu 2017 roku, po ukończonym montażu jednostki statek dokończony zostanie w Norwegii. Tam też zostanie oficjalnie zwodowany i od lata 2019 będzie kursował między Norwegią i Szwecją.
Jak podaje stocznia Crist, czas podróży na trasie Sandefjord a Stroemstad wyniesie zaledwie 2 godziny 20 minut. "Będzie to możliwe dzięki parametrom i wyposażeniu promu zapewniającym wysoką manewrowość oraz wydajnemu układowi napędowemu. Statek wyposażony ma być w hybrydowy system napędu głównego" – czytamy w specyfikacji udostępnionej przez stocznię.
Baterie ładowane będą każdorazowo w czasie postoju w porcie przy pomocy kabla zasilającego ze specjalnych obiektów nabrzeżnych Color Line lub na samym pokładzie statku – tłumaczy Crist.
Finalnym odbiorcą statku jest firma Color Line, jeden z największy operatorów promowych w Norwegii. W zakresie działalności firmy oprócz transportu ludzi i towarów znajdują się usługi hotelowe, prowadzenie sklepów, restauracji i usługi rozrywkowe. Spółka zatrudnia aktualnie 3500 osób w czterech krajach.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl