Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Przemysław Ciszak
|

Polska stocznia montuje największy prom hybrydowy świata. Color Hybrid wypłynie latem 2019

72
Podziel się:

Finalnym odbiorcą statku jest firma Color Line, jeden z największy operatorów promowych w Norwegii.

Baterie ładowane będą każdorazowo w czasie postoju w porcie przy pomocy kabla zasilającego ze specjalnych obiektów nabrzeżnych Color Line.
Baterie ładowane będą każdorazowo w czasie postoju w porcie przy pomocy kabla zasilającego ze specjalnych obiektów nabrzeżnych Color Line. (colorline)

Będzie miał 160 metrów długości i szerokości ponad 27 metrów. Gdyńska stocznia Crist rozpoczęła jego montaż. Prom zamówiony został przez norweskiego armatora Color Line i stocznię Ulstein Verft.

Color Hybrid, bo taką nazwę będzie miała ta jednostka weźmie na pokład 2 tys pasażerów oraz 500 pojazdów osobowych i uważany jest za największy prom o napędzie Hybrydowym na świecie. We wtorek, jak donosi Polska Agencja Prasowa, oficjalnie rozpoczął się montaż jednostki w gdyńskiej stoczni Crist.

Prace nad promem o numerze stoczniowym NB 311 rozpoczęły się w czerwcu 2017 roku, po ukończonym montażu jednostki statek dokończony zostanie w Norwegii. Tam też zostanie oficjalnie zwodowany i od lata 2019 będzie kursował między Norwegią i Szwecją.

Jak podaje stocznia Crist, czas podróży na trasie Sandefjord a Stroemstad wyniesie zaledwie 2 godziny 20 minut. "Będzie to możliwe dzięki parametrom i wyposażeniu promu zapewniającym wysoką manewrowość oraz wydajnemu układowi napędowemu. Statek wyposażony ma być w hybrydowy system napędu głównego" – czytamy w specyfikacji udostępnionej przez stocznię.

Baterie ładowane będą każdorazowo w czasie postoju w porcie przy pomocy kabla zasilającego ze specjalnych obiektów nabrzeżnych Color Line lub na samym pokładzie statku – tłumaczy Crist.

Finalnym odbiorcą statku jest firma Color Line, jeden z największy operatorów promowych w Norwegii. W zakresie działalności firmy oprócz transportu ludzi i towarów znajdują się usługi hotelowe, prowadzenie sklepów, restauracji i usługi rozrywkowe. Spółka zatrudnia aktualnie 3500 osób w czterech krajach.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(72)
WYRÓŻNIONE
Donald Tłuk
7 lat temu
Za Tuska stocznia byłaby już zamknięta. "Bo się nie opłaca". Tak jak Lot.
polonus
7 lat temu
Wczesniej czy pozniej Polska bedzie gora .... tak jest napisane
POLSKA złotów...
7 lat temu
mają ludzie zatrudnienie i dobrze.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (72)
Karrol
7 lat temu
Sama Polonia jest też dużo winna , do kraju wiz nie potrzebują ,to siedzą cicho ,albo dają się przed wyborami mamić nic nie wartymi obietnicami. Od lat powinny obowiązywać wizy do Polski ,tylko że rządy mamy bez jaj ,uległe jak panienki.
poddany
7 lat temu
WŁAŚNIE SŁUCHAM P. RACHWALSKOM JAK PIĘKNIE TŁUMACZY RODZINOM LUDZI NIEPEŁNOSPRAWNYCH. AŻ SIĘ SERCE RADUJE JAKICH MAMY ERUDYTÓW W TEJ WŁADZY !
Kowalski
7 lat temu
Uwłaszczyli się na majątku, który Polacy budowali przez trzy pokolenia ,a Tusk zniszczył i sprzedał im za przysłowiowe ,,parę groszy". Teraz są montowniami kadłubów ,czyli odwalają czarną robotę,a na wyposażeniu zarabia zachód.
Karrol
7 lat temu
Niech właściciele stoczni Crist powiedzą ,kiedy będą zatrudniać pracowników ,a nie zmuszać ich do zakładania jednoosobowej działalności gospodarczej. Koreańczycy od Kima też zarabiają walutę dla reżimu i żadne służby się tym nie interesują.
emeryt
7 lat temu
No cóż należy cię wyłącznie cieszyć !!!! To naprawdę duże stoczniowe osiągnięcie. Ale to prywatna stocznia takich cudów może dokonać !!!. Zapowiadana ponad rok temu przez pana Morawieckiego i Brudzińskiego budowa promu dla PŻB w stoczni szczecińskiej jakoś idzie opieszale. Nic o tej budowie się nie mówi!!!! Wtajemniczeni mówią, że ten teren dalej porastają dzikie krzaczki i stoczniowe elementy po jeszcze socjalistycznej firmie. A przecież robili już sobie zdjęcia przy kawałku jakiejś stępki!!!!
...
Następna strona