Polskie firmy są zainteresowane wchodzeniem na nowe rynki. Wiceprezes Krajowej Izby Gospodarczej Marek Kłoczko powiedział, że przedsiębiorstwa, szczególnie te bardziej ekspansywne, z coraz większą odwagą szukają nowych miejsc dla swoich produktów i usług - nie tylko w Unii Europejskiej, ale często dalej, na przykład w Azji, a ostatnio w Afryce.
- Dlatego tam organizujemy misje gospodarcze lub wspieramy przedsiębiorców - dodał.
Marek Kłoczko powiedział, że Polska ma bardzo wiele hitów eksportowych. - W zasadzie nie ma branży, która by nie sprzedawała swoich towarów lub usług do innych krajów - podkreślił.
W 2016 roku Polska sprzedała więcej towarów za granicę, niż sprowadziła. Z danych Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w ubiegłym roku eksport wzrósł o 6 procent, a import o 4,9 procent w porównaniu z 2015 rokiem.
Sprzedaliśmy towary za blisko 800 miliardów złotych, a sprowadziliśmy za prawie 780 miliardów. Dodanie saldo wyniosło 20 miliardów 660 milionów złotych. W 2015 roku wyniosło ono 9 miliardów 863 miliony złotych.