Do udziału w programie Fundusz zaprasza osoby w wieku od 20 do 35 lat, które zastanawiają się nad swoją przyszłością zawodową, ale mają już jakiś konkretny pomysł na biznes.
- To taki etap jeszcze przed start upem - mówi Eliza Kruczkowska, dyrektor ds. rozwoju innowacji Polskiego Funduszu Rozwoju. - Aby wziąć udział w rekrutacji, oprócz CV trzeba przesłać prezentację z planem rozwoju personalnego, zawierającym konkretny pomysł. Ten plan będzie kluczowy przy rekrutacji. Szukamy osób z talentem i pomysłem.
Rekrutacja kończy się 26 czerwca. Do programu dostanie się 50 osób. Samo szkolenie wystartuje 1 września i potrwa miesiąc. Przez pierwsze trzy tygodnie, uczestnicy wezmą udział w warsztatach prowadzonych w Warszawie.
- Udział w Szkole Pionierów jest bezpłatny, uczestnicy pokrywają tyko koszty zakwaterowania w stolicy - mówi Kruczkowska. - To celowe działanie. Wierzymy, że jeśli uczestnicy zainwestują w program choćby przysłowiową złotówkę, będzie miał on dla nich większą wartość i np. w ostatniej chwili nie zrezygnują.
Czytaj też: Polski Fundusz Rozwoju inwestuje w polski lek na białaczkę. Wsparcie dostała firma z Krakowa
Ostatni tydzień szkolenia to wyjazd do Cambridge University, gdzie uczestnicy będą pracować w zespołach.
- Chcemy, żeby na koniec powstały konkretne propozycje, które w grudniu uczestnicy programu będą mogli przedstawić inwestorom - mówi Eliza Kruczkowska.
Zajęcia w Szkole Pionierów mają dotyczyć przede wszystkim umiejętności budowania strategii biznesowych, marketingu czy współpracy z firmami międzynarodowymi. - O ile polscy przedsiębiorcy są świetni technicznie, mają wysokie kompetencje analityczne czy matematyczne, to takich miękkich umiejętności biznesowych im brakuje - mówi prezes PFR Paweł Borys. - To jest nisza, którą trzeba zagospodarować żeby wykształcić ludzi kreujących międzynarodowe mark - dodaje.
Szkolenia mają być prowadzone przede wszystkim przez praktyków. Przedsiębiorców, właścicieli i pomysłodawców start-upów, które odniosły sukces. Partnerem strategicznym Szkoły Pionierów jest Allegro, a TDJ głównym.
- To jest bardzo bliska nam tematyka, bo nasza firma też kiedyś powstała w garażu, a dziś jest jednym z liderów e-commerce na rynku europejskim - mówi Damian Zapłata, Chief Commercial Offer w Allegro. - Chcemy się tą wiedzą i doświadczeniami podzielić.
Chętni do wzięcia udziału w Szkole Pionierów mogą zgłaszać się przez formularz aplikacyjny, dostępny na stronie internetowej Polskiego Funduszu Rozwoju.