Firma Artifex Mundi w latach 2015-2016 będzie wydawcą czternastu tytułów. To efekt współpracy z jedenastoma studiami deweloperskimi z Polski i zagranicy. W portfolio katowickiego studia obok gier przygodowych pojawią się produkcje z gatunku time management i free to play.
Każda z czternastu gier zostanie wydana na najważniejsze platformy mobilne. Część zapowiedzi stanowią tzw. porty wersji PC - np. "9 Clues 2: The Ward", jednak - jak zapewniają pracownicy firmy - większość to zupełnie nowe, jeszcze nieogłaszone tytuły. W ofercie wydawniczej Artifex Mundi nadal będą przeważać gry przygodowe, jednak zostanie ona wzbogacona o inne gatunki.
- Nawiązaliśmy współpracę z doświadczonymi polskimi studiami deweloperskimi, m.in. Nitreal Games czy World Loom, a także zagranicznymi zespołami, na przykład Brave Giant Studio. Nadal rozwijamy współpracę ze sprawdzonymi partnerami, a jednocześnie wspieramy wydanie debiutanckich tytułów młodych firm jak The House of Fables - powiedział prezes Artifex Mundi Tomasz Grudziński.
W planach Artifex Mundi jest m.in. wydanie trylogii Gardens Inc. studiów Nitreal Games i Word-Loom. Pierwsza i druga część pojawią na Windows 8 i Windows Phone 8, trzecia również na pozostałe platformy. Seria ta opowiada historię Jill - właścicielki firmy ogrodniczej, która w swojej pracy musi zmierzyć się nie tylko z chwastami, ale też wygórowanymi wymaganiami klientów.
- Pierwsza i druga część +Gardens Inc.+ wciąż utrzymują się w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych time managementów na Big Fish Games. Natomiast trzecia odsłona to dziewiąta najczęściej kupowana gra strategiczna amerykańskiego sklepu - przyznał prezes Nitreal Games Daniel Sadowski. Zaznaczył, że popularność gier z serii utrzymuje się na wysokim poziomie, choć pierwsza z nich miała swoją premierę w 2012 roku.
Artifex Mundi to polski producent i wydawca gier z siedzibą w Katowicach. Firma zatrudnia już ponad 100 osób. Pierwsza gra studia miała premierę w 2006 roku. Obecnie w portfolio Artifex Mundi znajduje się ponad 20 tytułów (głównie gier przygodowych) na urządzenia stacjonarne i mobilne, m.in na PC, Mac, iPhone, iPad, Android, BlackBerry oraz Windows 8 i Windows Phone 8. Od 2011 roku gry Artifex Mundi pobrano łącznie 12 mln razy. Głównymi platformami sprzedaży firmy są: PC (4 mln pobrań) oraz systemy iOS (4 mln pobrań) i Android (2 mln pobrań).
Poza rozwojem działalności wydawniczej Artifex Mundi skupia się na ukończeniu swoich czterech wewnętrznych projektów. Dwa z nich to produkcje gatunkowo mocno odbiegające od dotychczasowych tytułów.
Czytaj więcej w Money.pl