Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Bartosz Wawryszuk
|

Polskie porty mogą być najlepsze na Bałtyku, ale to wymaga inwestycji

7
Podziel się:

Na inwestycje poprawiające dostępność kolejową do polskich portów państwo wyda do 2023 r. ponad 4 mld zł.

Polskie porty mogą być najlepsze na Bałtyku, ale to wymaga inwestycji
(mat. Zarządu Morskiego Potu Gdańsk)

Polskie porty mają szansę zdobyć dominującą pozycję na Bałtyku. Pod tym względem są już lepsze od konkurencji rosyjskiej. Jednak wymaga to dużych inwestycji, aby podnieść możliwości przeładunkowe.

Jak informuje środowy "Nasz Dziennik", w 2016 r. porty Gdańsk, Gdynia oraz zespół portowy Szczecin-Świnoujście przeładowały prawie 81 mln ton towarów o wartości ponad 220 mld zł. Największa część rynku należy do Gdańska.

- Rośnie udział Bałtyku w europejskiej morskiej wymianie handlowej. Od 2002 do 2015 r. obroty na Bałtyku wzrosły o 56 proc. - powiedział cytowany przez dziennik prezes Morskiego Portu Gdańsk Łukasz Greinke.

Do naszych portów wpływają coraz większe statki, np. 27 czerwca Gdańsk przyjmie największy kontenerowiec świata, który zabiera na pokład 21 tys. kontenerów - informuje dziennik.

Gazeta podaje także, że na inwestycje poprawiające dostępność kolejową do polskich portów mamy wydać do 2023 r. ponad 4 mld zł.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(7)
WYRÓŻNIONE
czapajewo
8 lat temu
A wlascicielem porty kontenerowgo w Gdańsku jest jakiś australijski fund emerytalny- zabraklo 0,5 miliarda na port ale 50 miliardów na drogi i kolej jest.
ben1
8 lat temu
Miliardami lepiej nie liczyć waszych dróg , armii , przemysłu polskiego ... Tych miliardów tyle przerobiono od nastania demokracji , że powinny być już i drogi i jakieś uzbrojenie i chociaż produkcja własnej "Syrenki" .
HETMAN POLNY
8 lat temu
NIE SŁYSZAŁEM ABY JASTRZĘBSKA SPÓŁKA WĘGLOWA SPRZEDAWAŁA WĘGIEL KOKSOWNICZY DO SHANGHAJU GDZIE SĄ WYŻSZE CENY NIŻ W ANTWERPII W HOLANDII I W REPUBLICE POŁUDNIOWEJ AFRYCE. GÓRNICY JSW SA POWINNI DAWNO ZARABIAĆ W DOLARACH. SPRZEDAŻ WĘGLA TAK DALEKO TO WYŻYNY ZARZĄDCZE W WIELU SPÓŁKACH Z UDZIAŁEM SKARBU PAŃSTWA.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (7)
HETMAN POLNY
8 lat temu
NIE SŁYSZAŁEM ABY JASTRZĘBSKA SPÓŁKA WĘGLOWA SPRZEDAWAŁA WĘGIEL KOKSOWNICZY DO SHANGHAJU GDZIE SĄ WYŻSZE CENY NIŻ W ANTWERPII W HOLANDII I W REPUBLICE POŁUDNIOWEJ AFRYCE. GÓRNICY JSW SA POWINNI DAWNO ZARABIAĆ W DOLARACH. SPRZEDAŻ WĘGLA TAK DALEKO TO WYŻYNY ZARZĄDCZE W WIELU SPÓŁKACH Z UDZIAŁEM SKARBU PAŃSTWA.
ja
8 lat temu
Inwestycje tworzące miejsca pracy są OK, ale czy dostaniemy tam pracę zależy głównie od nas samych, czyli od tego, co potrafimy i jakimi ludźmi jesteśmy. Ktoś powie, że to zależy od znajomości. No właśnie – żeby być poleconym trzeba też być odpowiednią osobą. Nie każdego nasi znajomi chcą polecać. Słyszeliście o ksią.ż ce "Co robic, by zawsze mieć pracę i więcej zarabiac"? Kilka zmian w postepowaniu i zamiast chodzić za pracą, praca przychodzi do nas.
ben1
8 lat temu
Miliardami lepiej nie liczyć waszych dróg , armii , przemysłu polskiego ... Tych miliardów tyle przerobiono od nastania demokracji , że powinny być już i drogi i jakieś uzbrojenie i chociaż produkcja własnej "Syrenki" .
czapajewo
8 lat temu
A wlascicielem porty kontenerowgo w Gdańsku jest jakiś australijski fund emerytalny- zabraklo 0,5 miliarda na port ale 50 miliardów na drogi i kolej jest.
CoZaSciema
8 lat temu
56% w 13 lat? Upraszczajac, to jest praktycznie ten sam poziom to jedynie powiekszony o inflacje. Haha