Alior Bank przygotowuje rozwiązania, które mają na celu pomoc klientom poszkodowanym podczas nawałnic w sierpniu br. Działania będą skierowane do mieszkańców lub osób posiadających nieruchomości w województwie kujawsko-pomorskim (powiaty: bydgoski, nakielski, sępoleński, tucholski i żniński) oraz pomorskim (powiaty: bytowski, chojnicki, człuchowski, kartuski, kościerski i lęborski).
Od 1 września br. wsparciem zostaną objęci klienci korzystający w Alior Banku z kredytów hipotecznych (skróceniu ulegnie proces wypłaty przysługującego klientom odszkodowania oraz będzie możliwość zawieszenia płatności rat nawet na okres 12 miesięcy) lub pożyczek gotówkowych (możliwość zawieszenia płatności rat aż do 12 miesięcy).
O przygotowywanych rozwiązaniach bank poinformuje klientów poprzez infolinię, stronę internetową banku, a do klientów posiadających kredyt hipoteczny zostaną wysłane wiadomości SMS.
Wniosek o zawieszenie płatności będzie można złożyć telefonicznie (bez konieczności wizyty w Oddziale Banku) pod specjalnym numerem telefonu. .
- Dla Alior Banku relacje z klientami są bardzo ważne. Mogą na nas liczyć także w tych najtrudniejszych dla nich momentach. Wierzę, że przygotowywane przez bank działania okażą się skuteczne i dadzą klientom niezbędny czas, aby mogli stanąć na nogi – powiedziała Urszula Krzyżanowska – Piękoś, Wiceprezes Zarządu Alior Banku.
Alior Bank przekaże również 50 000 zł ze środków własnych na odbudowę uszkodzonych w wyniku nawałnic budynków komunalnych i świetlic wiejskich w miejscowościach Małe Gliśno oraz Orlik w gminie Brusy. Świetlice na co dzień służą jako miejsca spotkań dla wszystkich mieszkańców. Korzystają z nich także lokalne organizacje społeczne.
W pomoc zaangażowali się również pracownicy Alior Banku. W centralach banku w Gdańsku, Krakowie oraz Warszawie zbierane są środki pieniężne oraz najpotrzebniejsze rzeczy, które następnie zostaną przekazane osobom poszkodowanym.