Zysk operacyjny Porsche wyniósł w ubiegłym roku 3,4 miliarda euro, czyli prawie 3,8 miliarda dolarów - podaje firma ze Stuttgartu w komunikacie giełdowym. To wzrost o 25 proc. wobec 2014 roku. Przychody Porsche wyniosły w 2015 r. 21,5 miliarda euro, również po wzroście o 25 procent.
W ciągu dwóch pierwszych miesięcy 2016 r. sprzedaż Porsche wzrosła już o 14 proc., a firmie udało się sprzedać ponad 35 tysięcy samochodów pomimo tego, że popyt na auta w Chinach, które były dla Porsche największym rynkiem sprzedaży w 2015 r., słabnie.
- W 2016 r. Porsche nadal pozostanie na ścieżce sukcesu - ocenia prezes koncernu Oliver Blume. - Spodziewamy się wzrostu przychodów i zysku co najmniej na poziomie z ubiegłego roku - dodaje.
Porsche może liczyć na swój segment produkcji aut sportowych, bo te samochody zawsze budziły zainteresowanie klientów, nawet w borykających się z problemami gospodarczymi krajach, jak Brazylia, Rosja czy Chiny - wskazują analitycy.