Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Katarzyna Kalus
|

Polskie porty morskie biją rekordy. Rząd ma kolejny plan

6
Podziel się:

Szydło dodała, że kolejnym ambitnym planem rządu jest przywrócenie żeglowności Wisły i Odry oraz realne włączenie polskich rzek do międzynarodowego systemu dróg wodnych.

Polskie porty morskie biją rekordy. Rząd ma kolejny plan
(Kacper Kowalski / www.portgdansk.pl)

Polskie porty morskie biją rekordy w przeładunku importowanych i eksportowanych towarów, staną się one też beneficjentem inwestycji w żeglugę śródlądową - mówiła premier Beata Szydło podczas II Spotkania Ministrów Transportu i Forum Biznesu 16+1 w Warszawie.

- Nasze spółki kolejowe z powodzeniem przewożą towary między Polską a Chinami. Istnieje regularne połączenie kolejowe Łódź-Chengdu, a liczba pociągów chińskich rocznie wyjeżdżających na terytorium Polski sięga kilkaset. Współpracujemy z partnerami z Białorusi, Niemiec, Kazachstanu, Chin, Mongolii, Rosji w zakresie przewozów kontenerowych na trasie Chiny-Europa - poinformowała szefowa rządu.

- Polskie porty morskie biją rekordy w przeładunku importowanych i eksportowanych towarów. Tylko w Gdańsku w pierwszej połowie 2017 r. przeładowały 18,5 miliona ton towarów. W Szczecinie i Świnoujściu 21,5 miliona ton, a w Gdyni 10,3 miliona ton. Dalsze perspektywy są bardzo obiecujące. W związku ze wzrostem znaczenia gospodarki morskiej polski rząd podjął decyzję o budowie w Gdańsku portu centralnego z głębokowodnymi terminalami umożliwiającymi obsługę największych statków wchodzących na Morze Bałtyckie - wyjaśniła.

Dodała, że systematycznie, konsekwentnie odbudowywany jest polski przemysł stoczniowy, jej zdaniem zniszczony przez poprzedni rząd. - Jesteśmy pewni, że pozytywnie wpłynie to na polski morski potencjał transportowy - oświadczyła.

Szydło dodała, że kolejnym ambitnym planem rządu jest przywrócenie żeglowności Wisły i Odry oraz realne włączenie polskich rzek do międzynarodowego systemu dróg wodnych. - Inwestując w żeglugę śródlądową stawiamy na transport niskoemisyjny przyjazny środowisku. Jednym z beneficjentów rozwoju dróg wodnych staną się polskie porty - oceniła.

Zobacz także: Zobacz także: Premier Szydło na ustach całego świata
wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(6)
WYRÓŻNIONE
Igo
7 lat temu
Jak zwykle narzekania. Lepiej jak balcerowicz usiąść , ponarzekać , wszystko pozamykać bo się nie opłaca. Do tego to i małpa się nadaje
ja
7 lat temu
Brawo pis
*blondynka
7 lat temu
Wreszcie
NAJNOWSZE KOMENTARZE (6)
nnnnn
7 lat temu
Opodatkować porty domiarem.
*blondynka
7 lat temu
Wreszcie
Gdynianin
7 lat temu
Natomiast rząd nie chce dać pieniędzy na budowę drogi z obwonicy trójmiasta do portu w Gdyni i tak to wygląda w praktyce że wszyscy stoją w korkach.
Igo
7 lat temu
Jak zwykle narzekania. Lepiej jak balcerowicz usiąść , ponarzekać , wszystko pozamykać bo się nie opłaca. Do tego to i małpa się nadaje
dyzio
7 lat temu
Tymczasowo proponuję sterowce. Zanim barki będą mogły rozwieźć te piramidy cargo z portów i zanim uda się wyklepać porozbijane Pendolino. Czym różni się Elon Musk od rządu PiS? Musk potrafi zamieniać fantazje w rzeczywistość.