Nestle zapłaci za Starbucks 7,15 mld dol. To część globalnego aliansu, w którym szwajcarski gigant na rynku żywności zyska prawa do tego, by na całym świecie sprzedawać produkty amerykańskiej firmy poza siecią kawiarni, czyli w sklepach.
- Światowy alians kawowy da Starbucks'owi doświadczenie, jeśli chodzi o dotarcie do milionów ludzi na całym świecie, wykorzystując reputację Nestle - powiedział Kevin Johnson, prezes Starbucks'a.
Kawa z kawiarni amerykańskiej sieci jest popularna wśród milenialsów, którzy dorastali ze Starbucksem, a teraz często szukają na rynku mniejszych marek. Ich gotowość do płacenia za egzotyczną fasolę, czy specjalistyczne napoje oznacza, że obie firmy mogą razem „zaparzyć” więcej zysku niż na mainstreamowej żywności pakowanej - pisze agencja Reuters.
Nestle w ramach transakcji ma przejąć pięciuset pracowników Starbucksa. Szwajcarska firma przewiduje, że transakcja będzie miała skutki dla wyników 2019 roku.
Transakcja wygląda na odpowiedź na ostatnie wydarzenia rynkowe. Prywatna firma inwestycyjna JAB Holdings, należąca do dysponującej miliardami rodziny Reimann, wywołała presję na konsolidację na rynku, przejmując Douwe Egberts, Peet's Coffee & Tea i Keurig Green Mountain. To zagroziło dominującej pozycji Nestle na rynku. To jak widać nie pozostało bierne.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl