Jak podaje CNN, serię transakcji ogłoszono w czwartek. Delta Air Lines (DAL) i China Eastern (CEA) kupują po 10 proc. udziałów w Air France/KLM (AFLYY) Group. AFLYY natomiast kupi 31 proc. Virgin Atlantic Airways.
Inwestycja na prawie 1,2 mld dol. pozwoli liniom koordynować ruch samolotowy między Europą a USA.
Transakcja nie jest jednak połączeniem się w jedną firmę. Każda z linii lotniczych zachowa swoją nazwę i niezależność. Umowa pozwoli za to przewoźnikom na skuteczniejsze konkurowanie z szybko rozwijającymi się liniami z Bliskiego Wschodu i tanimi liniami lotniczymi.
- Chcemy współpracować tak, jakbyśmy byli jedną firmą. Będziemy wspólnie decydować o siatce lotów, cenach i zarządzaniu wydajnością - komentuje Jean-Marc Janaillac, dyrektor Air France-KLM w wywiadzie dla CNN.
Jeśli porozumienie zostanie podpisane, Virgin może uzyskać dostęp do używania lotnisk Heathrow i Gatwick w Londynie. Umowa ma zostać podpisana pod koniec 2017 roku.