Macierzyństwo to atut na rynku pracy? Tak uważa zaledwie 7 proc. z nas. Dla 2/3 Polaków powrót do pracy po urodzeniu dziecka to duży problem - wynika z badania firmy Work Service.
Dane wskazują, że 74 proc. badanych jest zdania, iż pracujące matki są równie efektywne jak pozostali pracownicy. 15 proc. ocenia je jako pracowników lepszych, a tylko 2,4 proc. jako pracowników gorszych.
Niemal 3/4 badanych oceniło, że ich pracodawca zapewnia pracującym matkom takie same możliwości rozwoju kariery jak innym pracownikom, a 1/5 badanych pracowników była przeciwnego zdania.
Jednocześnie prawie 60 proc. badanych zetknęło się w swojej pracy z co najmniej jednym przypadkiem, że z jakiejś formy urlopu związanego z urodzeniem dziecka korzystał mężczyzna. Nieco częściej był to 1-2 dniowy urlop okolicznościowy (45,5 proc.), a nieco rzadziej 1-2 tygodniowy urlop tacierzyński (39,2 proc.). W 1/4 obserwowanych przypadków mężczyźni korzystali z obu urlopów.
Czytaj więcej w Money.pl | |
---|---|
Wielki globalny sukces polskiej firmy Sieć polskich sklepów z ubrankami dla dzieci Coccodrillo powiększyła się za granicą o dziewięć placówek i liczy obecnie 156 sklepów. | |
300 zł na dziecko? Tak powstaną przedszkola Rząd ma nowy pomysł na zadbanie o najmłodszych i demografię. | |
Prognozują poprawę na rynku pracy Przewaga przedsiębiorstw planujących redukcję zatrudnienia nad tymi prognozującymi wzrost liczby pracowników spadła. |