W tym roku już 38 proc. firm ocenia, że niedobór talentów będzie miał największy wpływ na ich biznes w najbliższych dwóch latach - informuje "Rzeczpospolita".
W porównaniu z 2015 r. odsetek takich wskazań zwiększył się niemal o połowę - wynika z najnowszej edycji badania Employer Branding w Polsce, która objęła prawie 350 pracodawców z całego kraju.
Chociaż najczęściej wskazywanym powodem trudności z pozyskaniem odpowiednich kandydatów do pracy są mało konkurencyjne wynagrodzenia i możliwości awansu, to wyraźnie zyskały od zeszłego roku na znaczeniu czynniki bezpośrednio związane z budowaniem dobrej reputacji pracodawców.
Już 27 proc. uczestników badania ocenia, że właśnie ze względu na niewystarczająco atrakcyjną reputację i wizerunek, mają trudności ze zdobyciem odpowiednich kandydatów do pracy.
O ponad 40 proc. wzrósł też odsetek firm wskazujących, że kandydaci nie są świadomi ich oferty, co może skłonić je do większych inwestycji w kampanie rekrutacyjne - czytamy w artykule.