Polscy konsumenci zaczęli z optymizmem patrzeć w przyszłość. Liczą na polepszenie swojej sytuacji materialnej. Tak wynika z badań koniunktury konsumenckiej prowadzonych na potrzeby Dyrekcji Generalnej do Spraw Gospodarczych i Finansowych Komisji Europejskiej.
Z badań wynika, że w kwietniu wskaźnik ufności Polaków co do prognoz dotyczących zmiany własnej sytuacji materialnej w ciągu najbliższych 12 miesięcy wyniósł 4,3 punktu, podczas, gdy jeszcze pół roku wcześniej było to minus 6,1 punktu.
Zdaniem Pracodawców RP, znaczna poprawa nastrojów polskich konsumentów w ostatnim czasie to efekt nie tylko ożywienia gospodarczego i polepszającej się sytuacji na rynku pracy. Ten optymizm związany jest również z programem "Rodzina 500+" , który zaczął obowiązywać 1 kwietnia.
Jak podkreśla ekspert organizacji Łukasz Kozłowski, mamy do czynienia z największym w historii prowadzonych badań odsetkiem osób planujących zakup auta oraz tych, którym udaje się zaoszczędzić pieniądze. Dodał, że poprawa w sferze oczekiwań konsumentów może przyczynić się do umocnienia popytu krajowego, niwelując ewentualny wpływ deflacji, która obejmuje już znaczną część towarów i usług.