Koszyk 20 najczęściej promowanych przez sieci handlowe produktów we wrześniu 2017 r. i wrześniu 2018 r przeanalizowała "Gazeta Wyborcza".
Wnioski? Ceny jednych artykułów mocno wzrosły, innych spadły. Jednak, jak wskazuje gazeta, promocje już nie są tak atrakcyjne, a sklepy przestają rozpieszczać Polaków.
Czytaj również: 2019 rokiem kumulacji drożyzny. Chleb, mięso i jaja mogą podrożeć o rekordowe 20 proc.
W porównaniu do roku ubiegłego najbardziej zdrożało piwo, soki i napoje. Ale ceny wzrosły również w chemii, zwłaszcza kostek toaletowych. Prócz tego więcej zapłacimy za promocyjne śledzie czy parówki – pisze dziennik.
Z drugiej strony tańsza niż przed rokiem jest promocyjna margaryna, niemowlęce deserki, gorzka czekolada, słodycze i kawa – wynika za analiz "Gazety Wyborczej".
Wyższe ceny w sklepach dziennik tłumaczy droższą benzyną, a co za tym idzie wyższymi kosztami usług transportowych.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl