6 grudnia ogłoszony został przetarg na przebudowę pierwszych 22 km DK18 i dostosowanie jej do parametrów autostrady. Firma, która zrealizuje zamówienie, będzie miała za zadanie wykonać roboty budowlane na odc. od km 11,86 do km 33,76 wraz z budową Obwodu Utrzymania Autostrady, węzła autostradowego Żary w km 24,73 (przebudowa elementów istniejącego węzła typu "półkoniczyna"), obiektów inżynierskich (3 wiadukty, 3 przejścia dla zwierząt nad autostradą, 1 most, 1 przejście pod autostradą).
- Stan techniczny nawierzchni jezdni południowej na trasie Olszyna - Golnice jest zły. Na całym odcinku występują spękania podłużne i poprzeczne, a także wykruszenia i ubytki w płytach betonowych, co jest odczuwalne podczas podróży. Nawierzchnia jest niejednorodna, ponieważ najbardziej zniszczone płyty betonowe pokryto masą bitumiczną – wyjaśnia lubuska GDDKiA w komunikacie.
- Wykonywane na bieżąco zabiegi utrzymaniowe nie poprawiają długofalowo komfortu i bezpieczeństwa jazdy użytkowników drogi, dlatego konieczna jest gruntowna przebudowa tej trasy - powiedział w sierpniu minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Podjął wówczas decyzję o skierowaniu do realizacji inwestycji polegającej na przebudowie południowej jezdni przyszłej autostrady A18 na odcinku od węzła Olszyna - węzła Golnice.
Inwestycja podzielona jest na n/w odcinki realizacyjne:
- odcinek węzeł Olszyna do km 11,86,
- odcinek od km 11,86 do km 33,76,
- odcinek od km 33,76 - granica województwa,
- odcinek granica województwa - węzeł "Golnice".
Czytaj też:href="https://www.money.pl/galerie/artykul/mapa-budowy-drog-te-autostrady-i-ekspresowki,135,0,1888135.html"> * Mapa budowy dróg. Te autostrady i ekspresówki powstaną do 2025 roku*
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl