Według PKP Intercity, porównując dane z ostatnich lat, to najlepszy wynik za styczeń od 2012 roku.
- Nadal zamierzamy walczyć o klienta. Widzimy na rynku dalszy potencjał zainteresowania naszą ofertą szczególnie tych grup, dla których pociąg nie jest pierwszym wyborem przy planowaniu podróży. Cieszy nas, że pomimo rekordowej oferty w tym rozkładzie jazdy wzrost liczby pasażerów jest szybszy niż wzrost naszej pracy eksploatacyjnej i liczby uruchamianych pociągów. Oznacza to, że wciąż poprawiamy frekwencje w naszych pociągach - mówi Jacek Leonkiewicz, prezes zarządu PKP Intercity, cytowany w komunikacie.
Dodaje on, że w najbliższym czasie pozyskując klientów spółka zamierza się skupić na kierowcach czy osobach podróżujących pomiędzy mniejszymi miastami.
W ubiegłym roku PKP Intercity przewiozło 31,2 mln klientów, czyli o 5,6 mln więcej niż rok wcześniej. Przewoźnik zanotował 22-proc. procentowy wzrost liczby podróżnych w porównaniu do 2014 roku.