Przewozy Regionalne, właściciel marki POLREGIO, osiągnęły w 2016 roku 51,2 mln zł zysku netto. Dodatni wynik finansowy firma zanotowała po raz pierwszy od 15 lat - podał w środę prezes spółki Krzysztof Zgorzelski. Firma planuje m.in. inwestycje w nowy tabor.
- Wynik na sprzedaży wyniósł 12,3 mln zł, wynik operacyjny 50,9 mln zł, a zysk netto 51,2 mln zł - powiedział Zgorzelski. Dodał, że pomogła w tym m.in. popularność przewoźnika, z którego usług w 2016 r. skorzystało 79,5 mln pasażerów, czyli o 3 mln więcej niż w 2015 r.
Prezes powiedział, że spółka planuje w tym roku osiągnięcie wyniku ze sprzedaży na podobnym poziomie jak w 2016 r. Natomiast prognozowany zysk netto ma wynieść 43-44 mln zł.
Spółka chce w tym roku utrzymać swój udział w rynku przewozów kolejowych na poziomie 27 proc. - Chcemy też utrzymać wzrost liczby pasażerów na poziomie zbliżonym do ubiegłorocznego - mówił Zgorzelski.
- Kupujemy nowy tabor oraz modernizujemy starsze składy, podpisujemy kolejne długoletnie umowy na świadczenie przewozów oraz intensyfikujemy prace nad integracją transportu z przewoźnikami autobusowymi - poinformował.
POLREGIO to największy kolejowy przewoźnik pasażerski w Polsce.