Szacunkowa wartość skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży towarów zrealizowanych przez Grupę Redan w maju wyniosła 55 mln zł i była o 16 proc. wyższa niż przed rokiem. Firma zawdzięcza to przychodom rozwijanej w szybkim tempie sieci TXM Textilmarket.
W okresie pięciu miesięcy sprzedaż Grupy Redan wyniosła 230 mln zł i była wyższa o 10 proc. niż przed rokiem. Większość przychodów pochodzi z intensywnie rozwijanej sieci dyskontowej Textilmarket.
"W segmencie dyskontowym poziom sprzedaży towarów w maju 2016 r. wyniósł 34 mln zł co oznacza wzrost o 26 proc. w porównaniu do maja roku poprzedniego. W ujęciu narastającym sprzedaż sektora dyskontowego wyniosła 135 mln zł i była 18 proc. wyższa w porównaniu z rokiem poprzednim" - czytamy w komunikacie Redanu.
Sieć TXM Textilmarket na koniec maja składała się z 365 sklepów własnych o łącznej powierzchni 83,2 tys. m2, czyli o 20 proc. wyższej niż na koniec maja 2015.
Gorzej radziły sobie pozostałe marki sklepów Redanu, czyli Top Secret, Troll i DryWash, które mimo powiększenia powierzchni sprzedażowej nie spełniają oczekiwań.
"Na rynku modowym sprzedaż towarów w maju 2016 r. wyniosła 21 mln zł i była wyższa o 4 proc. niż w maju poprzedniego roku. W ujęciu narastającym sprzedaż sektora modowego wyniosła 94 mln zł i była 1 proc. niższa niż w analogicznym okresie poprzedniego roku" - czytamy dalej.
Powierzchnia punktów handlowych działających w sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i DryWash wyniosła 41,8 tys. m2, tj. była o 1 proc. wyższa niż w maju 2015 r.
Powierzchnia całej sieci sprzedaży Grupy Redan na koniec maja wyniosła 125,0 tys. m2, co oznacza wzrost o 13 proc. w odniesieniu do maja 2015 r.
Grupa kapitałowa Redan prowadzi działalność w zakresie detalicznej sprzedaży odzieży w Polsce oraz w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Redan opiera się na dwóch filarach: dyskontowym (sieć sklepów Textilmarket) oraz modowym (marki Top Secret, Troll oraz - od 2011 r. - Drywash). Od 2003 roku spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie.