- poinformował w czwartek wiceminister gospodarki Edward Nowak.
'Dzisiaj inwestor zaczyna przegląd trzech propozycji lokalizacji fabryki samochodów, które zaproponowało mu Ministerstwo Gospodarki' - powiedział Nowak na konferencji prasowej.
'Polska konkuruje o lokalizację z Czechami i Węgrami' - dodał.
Wartość inwestycji to 1,5 mld euro. Zdolność produkcyjna fabryki ma wynosić 300 tys. samochodów rocznie. Miałaby ona rozpocząć produkcję w 2005 roku.
Według Nowaka, dzięki tej inwestycji zatrudnienie mogłoby znaleźć 13-14 tys.osób.
Pod koniec sierpnia minister gospodarki Janusz Steinhoff zapowiedział, że koncerny PSA Peugeot-Citroen i Toyota Motors Corporation mogą podjąć decyzję o miejscu budowy fabryki do końca 2001 roku.
Przez budowę w Europie nowej fabryki małych aut koncerny chcą rozszerzyć sprzedaż swoich aut w tym regionie świata.
Toyota odnotowała w Europie w ubiegłym roku rozliczeniowym, który zakończył się pod koniec marca, stratę netto sięgającą 23 mld jenów (185 mln USD) wobec straty 9 mld jenów w poprzednim roku.
W 2000 roku udział aut japońskiego koncernu w europejskim rynku motoryzacyjnym wyniósł 3,7 proc., a Toyota sprzedała ponad 540.000 aut.
Udział Peugeota w rynku motoryzacyjnym w zachodniej Europie wzrósł do 13,8 proc. w ciągu pierwszych pięciu miesięcy tego roku, z 12,7 proc. w analogicznym okresie 2000 roku.
Francuski koncern, drugi w Europie pod względem wielkości producent aut, chce utrzymać swoją niezależność przez zwiększenie wydajności w swoich zakładach i tworzenie spółek z innymi koncernami motoryzacyjnymi.
Firma utworzyła już joint venture z Ford Motor Co. do produkcji silników diesla, a wspólnie z włoskim Fiatem produkuje vany.