- poinformowała spółka w poniedziałkowym komunikacie.
"Jest to największy offset uzyskany przez polską firmę lotniczą" - napisano w komunikacie.
Spółka informuje, że nominalna wartość offsetu wynosi 250 mln USD, ale po zastosowaniu mnożników sięga 500 mln USD. Dodatkowo około 90 mln USD przypadnie na uruchomienie w Mielcu produkcji osłon do silników lotniczych Pratt & Whitney oraz elementów do samolotów Cessna.
Wcześniej Wojskowe Zakłady Lotnicze nr 2 z Bydgoszczy poinformowały, że oceniają swój udział w offsecie na 272 mln USD, a udział wytwórni WSK PZL Świdnik w offsecie wynosi około 40 mln USD.
Spółka poinformowała w poniedziałek, że głównym elementem mieleckiego pakietu offsetowego jest rozłożona na 10 lat sprzedaż, głównie na rynek amerykański, 100 małych samolotów transportowych krótkiego startu i lądowania M28 Skytruck oraz 100 rolniczych samolotów M18 Dromader.
PZL Mielec poinformował, że Amerykanie pomogą mieleckiej wytwórni w przeprowadzeniu certyfikacji samolotu M28 Skytruck w USA, Kanadzie oraz w krajach europejskich, m.in. we Francji.
W Mielcu zostaną też przeprowadzone modyfikacje dostosowujące samoloty do wymagań rynku amerykańskiego.
Spółka z Mielca podkreśla, że wartość przypadającego na nią offsetu może wzrosnąć. Rozważane jest rozpoczęcie produkcji elementów płatowca średniego pasażerskiego samolotu odrzutowego. Najprawdopodobniej chodzi o samolot Dornier 328.