Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Zarząd komisaryczny u największego polskiego armatora. Decyzja Morawieckiego

13
Podziel się:

Głównym celem decyzji jest ustabilizowanie sytuacji armatora, utrzymanie charakteru PŻM, jako przedsiębiorstwa państwowego oraz wprowadzenie działań, które pozwolą armatorowi przetrwać okres dekoniunktury i zachować tysiące miejsc pracy.

Zarząd komisaryczny u największego polskiego armatora. Decyzja Morawieckiego

U największego narodowego armatora - w Polskiej Żegludze Morskiej wprowadzono zarząd komisaryczny - podało w poniedziałek Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.

"Trudna sytuacja największego narodowego armatora - Polskiej Żeglugi Morskiej, ciągły brak symptomów poprawy koniunktury na światowym rynku shippingowym, a także brak odpowiednich działań dotychczasowego kierownictwa Grupy PŻM, spowodowały, że Mateusz Morawiecki, wicepremier i minister finansów w porozumieniu z Markiem Gróbarczykiem, ministrem gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej wprowadzili w przedsiębiorstwie państwowym zarząd komisaryczny" - czytamy w komunikacie ministerstwa gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.

Według ministerstwa, głównym celem decyzji jest ustabilizowanie sytuacji armatora, utrzymanie charakteru PŻM, jako przedsiębiorstwa państwowego oraz wprowadzenie działań, które pozwolą armatorowi przetrwać okres dekoniunktury i zachować tysiące miejsc pracy.

Funkcję komisarza powierzono Pawłowi Brzezickiemu, który w latach 1998-2005 pełnił funkcję dyrektora naczelnego PŻM. Jak podało ministerstwo, w okresie najtrudniejszym dla tego armatora, kiedy firmie groziła upadłość.

W latach 2006-2008 Paweł Brzezicki był prezesem Agencji Rozwoju Przemysłu, był także doradcą premiera ds. gospodarki morskiej. Ostatnio piastował stanowisko podsekretarza stanu w ministerstwie gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.

Pod koniec grudnia 2016 r. ówczesny dyrektor naczelny PŻM Paweł Szynkaruk złożył rezygnację z pełnienia funkcji. Swoją decyzję uzasadnił powodami osobistymi, a rada pracownicza rezygnację przyjęła. Szynkaruk pełnił funkcję dyrektora naczelnego PŻM od 2005 r.

Państwowe przedsiębiorstwo PŻM jest największym polskim armatorem, posiadającym łącznie w grupie kapitałowej ponad 60 statków. Na ich pokładach pracuje około 2,5 tys. marynarzy.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(13)
WYRÓŻNIONE
Clara Veritas
8 lat temu
A przegrana coraz mocniej boli bo ból się będzie nasilał wraz z upływem czasu !
ZED
8 lat temu
pSZedsiębiostwo... te stada emerytów? Te bieganie do palarni na 7 pietrze? Toż to typowy przykład firmy, która rękami ciężko pracujących marynarzy utrzymuje ciepłe posadki wiecznych specjalistów emerytów...
Chipek
8 lat temu
Tow. Morawiecki, "misiewiczów ci u nas dostatek". Ilu trzeba podesłać by sytuację w firmie naprawić?
NAJNOWSZE KOMENTARZE (13)
amar
8 lat temu
a kto wozi polski węgiel po morzach i oceanach bo chyba nie polska żegluga
Rob521
8 lat temu
Problemem tej firmy jest to że ona nie zatrudnia nikogo pływaja tam same leśne dziadki ze starych układów jak dzwoniłem tam ostatnio do crewingu to pani powidziała żę oni nie prowadzą żadnej rekrutacji więc po co inwestować w takie bagno pieniądze zmieniż zarząd wyrzucić leśnych dziadów i wziąść młodych ludzi i niech firma wróci wtedy do swojego dawnego życia.
hultaj
8 lat temu
Pewnie znowu dopłacimy do państwowego molocha setki mln lub więcej z naszych kieszeni bo sobie nie umieją poradzić ale stołeczki i gruuuubą kasę chcą zachować tak jak inne tego typu komunistyczne firmy państwowe . Powymieniają, dadzą więcej swoich ,dopłaca i będzie hit PŻM będzie potęgą na świecie. Nie wiem tylko czemu w to nie wierzę ? Może się nie znam .
pytek
8 lat temu
A przedtem jaki był zarząd PŻM?
ZED
8 lat temu
pSZedsiębiostwo... te stada emerytów? Te bieganie do palarni na 7 pietrze? Toż to typowy przykład firmy, która rękami ciężko pracujących marynarzy utrzymuje ciepłe posadki wiecznych specjalistów emerytów...