Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Bartosz Wawryszuk
|

Zarząd komisaryczny w PŻM. "Niezwykle trudna sytuacja"

8
Podziel się:

- Decyzję o wprowadzeniu do PŻM zarządu komisarycznego i ekstraordynaryjnych procedur działania podjęliśmy z powodu niezwykle trudnej sytuacji przedsiębiorstwa - powiedział minister Gróbarczyk.

Zarząd komisaryczny w PŻM. "Niezwykle trudna sytuacja"
(Mateusz War/CC BY-SA 3.0/wikimedia commons)

Zarząd komisaryczny w Polskiej Żegludze Morskiej (PŻM) wprowadzono z powodu niezwykle trudnej sytuacji przedsiębiorstwa - powiedział w poniedziałek w Szczecinie minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk.

- Decyzję o wprowadzeniu do PŻM zarządu komisarycznego i ekstraordynaryjnych procedur działania podjęliśmy z powodu niezwykle trudnej sytuacji przedsiębiorstwa - powiedział Gróbarczyk na wyjazdowym posiedzeniu w Szczecinie sejmowej komisji gospodarki morskiej. Jej obrady poświęcone były m.in. sytuacji polskiego armatora.

- Przejmując nadzór właścicielski nad przedsiębiorstwem w 2015 r. przystąpiliśmy do przejmowania dokumentów z ministerstwa skarbu państwa. Niestety dokumenty, które otrzymaliśmy wskazują na duże uchybienia w zakresie nadzoru właścicielskiego, jeśli chodzi o obowiązki skarbu państwa w stosunku do przedsiębiorstwa, tzn. brak było wielu dokumentów - kontynuował.

- W 2016 r. zorganizowaliśmy wiele spotkań ze związkami zawodowymi, ówczesnym zarządem i radą pracowniczą przede wszystkim w celu uzyskania informacji dotyczących bieżącego stanu przedsiębiorstwa. Zeszły rok nie wskazywał na trudną sytuację, jaka ma miejsce w PŻM. Wskazywał tylko i wyłącznie na pewne działania dotyczące uzyskania kredytów, jak również zaciągnięcia kolejnych zobowiązań w celu, jak słyszeliśmy, uzyskania pozytywnej sytuacji przedsiębiorstwa - powiedział minister.

Jak dodał, niestety przez cały rok nie powstał program naprawczy, a w oczach poprzedniego zarządu nie był on konieczny.

Według Gróbarczyka stan finansów PŻM wskazywał, że należy tam przeprowadzić audyt w celu oceny przedsiębiorstwa. Jak dodał, taki audyt został wykonany i przekazany przewodniczącej sejmowej komisji gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.

Powodem wprowadzenia w PŻM w lutym br. zarządu komisarycznego była trudna sytuacja największego narodowego armatora, ciągły brak symptomów poprawy koniunktury na światowym rynku shippingowym, a także brak odpowiednich działań dotychczasowego kierownictwa Grupy PŻM - podał resort gospodarki morskiej.

Na stanowisko zarządcy komisarycznego powołano Pawła Brzezickiego, który w latach 1998-2005 pełnił funkcję dyrektora naczelnego szczecińskiego armatora.

Państwowe przedsiębiorstwo PŻM jest największym polskim armatorem, posiada w grupie kapitałowej ponad 60 statków. Na ich pokładach pracuje ok. 2,6 tys. marynarzy, a kadra pracująca na lądzie to 250 osób.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(8)
WYRÓŻNIONE
DFGH
8 lat temu
WYWALIC NIEUDOLNYCH ZARZADCOW I ZATRUDNIC LUDZI MADRYCH Z SUKCESAMI
vero
8 lat temu
Nasi wiecznie nie mogą utrzymac sie na rynku ,mimo doswiadczenia długoletniego ! Dunski Maersk jakos nie narzeka że kryzys !
Tadeusz
8 lat temu
Bardzo ciekawy artykuł.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (8)
rumburak
8 lat temu
PŻM - pensje prezesów stale rosły, zarobki pracowników malały i a firma co raz większe straty odnotowywała. Normalka. Jak ze wszystkim w IIIRP kierowanej przez Klikę.
777
8 lat temu
PIS wam pomoze....wbije wam noz w plecy i powie, ze to wina Tuska i PO.
*~*
8 lat temu
Naród zrobi zrzutkę, Partia posadzi na stołkach swoich Misiewiczów i znowu będzie o.k. (Przynajmniej przez jakiś czas). Bo przecież prywatyzacja, czy likwidacja byłaby taka mało patriotyczna.
Czubek
8 lat temu
Gdyby nie musieli kupowac PISowskich statkow to ich sytuacja bylaby calkiem dobra
DFGH
8 lat temu
WYWALIC NIEUDOLNYCH ZARZADCOW I ZATRUDNIC LUDZI MADRYCH Z SUKCESAMI