Na błoniach Stadionu Narodowego będą mogły powstawać obiekty sportowe i wystawiennicze - przewiduje plan zagospodarowania przestrzennego tego rejonu, uchwalony przez stołecznych radnych. Plan będzie podstawą do wydawania pozwoleń na budowę.
Plan ma zagwarantować spójność terenów wokół obiektu sportowego. W sąsiedztwie stadionu nie będzie można budować, np. stacji paliw czy myjni samochodowych.
Plan reguluje także zasady umieszczania reklam na błoniach Stadionu Narodowego - zakazuje ich umieszczania na samym stadionie. Reklamy o powierzchni nie większej niż trzy metry kwadratowe będą mogły znaleźć się w odległości co najmniej 50 m od innych reklam i 50 m od obiektów zabytkowych objętych ochroną w planie.
P.o. dyrektor biura architektury i planowania przestrzennego urzędu miasta Marek Mikos przypomniał w rozmowie z PAP, że do tej pory dla części obszaru błoni Stadionu Narodowego nie było miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Przed kilkoma laty został przyjęty dla części północnej terenów przy stadionie.
Przypomniał, że procedurę planistyczną uruchomiono w 2005 r.; dotyczyła ona wtedy jeszcze rejonu Stadionu Dziesięciolecia. W międzyczasie ogłoszono konkurs na zagospodarowanie otoczenia stadionu, związany z organizacją w Polsce Mistrzostw Europy w piłce nożnej Euro 2012. Konkurs merytorycznie bardzo pomógł w określeniu wizji zagospodarowania i skoordynowania zapisów dot. planu stadionu - wyjaśnił Mikos.
Podczas czwartkowej sesji rada miasta przyjęła również m.in. projekt uchwały ws. przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla zabudowy w rejonie stacji metra Politechnika. Jak powiedział Mikos dotyczy on przede wszystkim Teatru Współczesnego, który mógłby zostać połączony z terenem tzw. _ Sceny w Baraku _. Zaznaczył, że przeprowadzono na razie wstępne rozmowy.
_ Teatr współczesny mógłby być odnowiony, mógłby uzyskać nową scenę i zaplecze. Pierwsze szkice projektowe zostały na zlecenie dyrektora teatru wykonane, są dość interesujące _ - powiedział Mikos.