Firma Braster rozpoczyna badanie obserwacyjne, które ma na celu potwierdzenie parametrów skuteczności badania termograficznego piersi za pomocą urządzenia "Braster". Badanie obejmie trzy tysiące kobiet w dwunastu ośrodkach klinicznych w Polsce.
Notowana na warszawskiej giełdzie Braster jako jedyna firma na świecie posiada sprawdzoną technologię produkcji matryc ciekłokrystalicznych, w oparciu o którą opracowała prototyp urządzenia Brater Tester - medycznego testera termograficznego, służącego do wczesnego wykrywania patologii piersi, w szczególności raka piersi.
Badania kliniczne mają być elementem udoskonalania i potwierdzenia skuteczności diagnostycznej urządzenia.
- Aktualnie rozpoczynamy badanie na bardzo dużą skalę, które obejmie aż trzy tysiące kobiet - powiedział prezes Marcin Halicki, cytowany w komunikacie. - Głównym celem badania będzie porównanie skuteczności urządzenia Braster w wykrywaniu zmian patologicznych w piersiach, względem popularnych metod dostępnych na rynku i dalsze doskonalenie naszej metody. Wyniki z badań poznamy prawdopodobnie pod koniec roku - dodał.
Spółka planuje także publikację wyników badania w międzynarodowym, uznanym czasopiśmie medycznym. Wyniki badania oraz publikacja będą istotnymi krokami budowania w międzynarodowym środowisku medycznym świadomości wysokiej skuteczności termografii kontaktowej we wsparciu diagnostyki raka piersi.
"Spośród prowadzonych dotychczas badań klinicznych, Innomed jest największym projektem. Obejmie grupę 3 000 kobiet i będzie prowadzony w 12 ośrodkach klinicznych na terenie kraju" - czytamy dalej.
Jak wyjaśnia spółka, Innomed to badanie skuteczności ciekłokrystalicznej termografii kontaktowej w wykrywaniu zmian patologicznych gruczołu piersiowego kobiet w porównaniu ze standardowymi metodami diagnostycznymi raka piersi takimi jak mammografia czy USG.
Badanie będzie prowadzone przez Uniwersytet Jagielloński - Collegium Medicum (UJCM). Na ten cel konsorcjum Uniwersytetu Jagiellońskiego i firmy Braster otrzymało dofinansowanie od Narodowego Centrum Badań i Rozwoju (NCBiR) w kwocie 9,1 mln zł.
"Realizując strategię ekspansji międzynarodowej spółka planuje w pierwszym półroczu 2017 r. przeprowadzić pilotażową sprzedaż urządzenia na jednym z wybranych rynków europejskich, a w drugim półroczu 2017 r. wejść na pozostałe, wybrane rynki UE i USA, gdzie jest największy potencjał sprzedażowy" - czytamy dalej.