Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Rating kredytowy Polski: Agencja S&P utrzymuje nasz poziom wiarygodności

0
Podziel się:

Agencja ratingowa S&P utrzymała rating kredytowy Polski z perspektywą pozytywną.

Rating kredytowy Polski: Agencja S&P utrzymuje nasz poziom wiarygodności
(Piotr Jedzura/REPORTER)

Agencja ratingowa S&P utrzymała rating kredytowy Polski na poziomie "A-/A-2" w walucie obcej i "A/A-1" w walucie lokalnej z perspektywą pozytywną, podała agencja.

"Z naszego punktu widzenia stabilne finanse publiczne w Polsce, elastyczność polityki pieniężnej i umiarkowane zapotrzebowanie na finansowanie zewnętrzne nadal wspierają wiarygodność kredytową kraju" - czytamy w komunikacie.

"Pozytywne nastawienie odzwierciedla przynajmniej 1/3 prawdopodobieństwa, że możemy podnieść ocenę w ciągu najbliższych 18 miesięcy, jeśli dalszy silny wzrost będzie prowadził do dalszej konwergencji dochodów i nie będziemy widzieć osłabienia polityki makroekonomicznej i fiskalnej w Polsce" - podano również.

Agencja oczekuje wzrostu PKB w Polsce w tym roku na poziomie 3,5 proc. m.in. dzięki ożywieniu gospodarczemu w strefie euro. Jednocześnie S&P zwraca również na ewentualne zagrożenia dla rozwoju gospodarki w Polsce takie jak: słabnące ożywienie w strefie euro czy zaostrzenie konfliktu między Rosją a Ukrainą.

Czytaj więcej w Money.pl
Nie tylko Grecja pożycza. Polska własnie dostała prawie miliard euro Bank Światowy poinformował w czwartek, że udzielił Polsce pożyczki w wysokości 912,7 mln euro. Chodzi o pożyczkę na politykę rozwojową, w tym wspieranie wzrostu gospodarczego i tworzenie miejsc pracy, a także wzmacnianie odporności sektora finansowego.
Rosja tworzy własną agencję ratingową. Ma stać się liderem Udział w tym przedsięwzięciu zaproponowano największym rosyjskim bankom.
Koniec z nadmiernym deficytym. Jest decyzja Minister finansów Mateusz Szczurek przestrzega jednak, że nie oznacza to przyzwolenia na nieodpowiedzialność.
wiadomości
gospodarka
gospodarka polska
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)