Duchowni pięciu wyznań życzą Amerykanom wesołych świąt oraz dziękują za rolę, którą 28 lat temu, gdy w Polsce upadał komunizm, odegrały USA. Taki 30-sekundowy klip od poniedziałku emitowany jest przez amerykańską telewizję Fox News. To element trwającej od 12 grudnia (pierwszy dzień Chanuki) do 30 grudnia kampanii promocyjnej Polski za oceanem, za którą odpowiedzialna jest Polska Fundacja Narodowa.
Reakcja syna Donalda Trumpa
Klip dostrzegł m.in. syn prezydenta Donalda Trumpa Eric. Na Twitterze zamieścił wpis, w którym stwierdził, że "tak rzadko [Amerykanie - red.] są doceniani lub dziękuje się im za coś". "To bardzo miłe" – dodał. W ciągu doby wpis został polubiony ponad 25 tys. razy.
Kampania tańsza niż reklama
O koszt kampanii, która nabiera tempa w mediach społecznościowych, zapytaliśmy Macieja Świrskiego, członka Polskiej Fundacji Narodowej.
- Tego nie mogę ujawniać ze względu na tajemnicę handlową, natomiast cała ta kampania kosztuje mniej niż jeden 30-sekundowy spot wyświetlany podczas słynnych wydarzeń sportowych. Dużo mniej - zapewnił nas Świrski.
Czym zajmuje się PFN?
Polska Fundacja Narodowa została powołana do promocji pozytywnego wizerunku naszego kraju za granicą. Świąteczny klip w przeciwieństwie do kampanii, której adresatami byli obywatele Polski, wpisała się w tę misję. Przed kilkoma miesiącami doszło jednak do zmiany statutu, który przeniósł ciężar działań fundacji na inne obszary.