Od 2018 roku mają zniknąć długie, 30-sekundowe reklamy, których nie można pominąć. Google, do którego należy YouTube, chce się skupić na mniej inwazyjnych formach reklamy.
- Decyzja ta wpłynie pozytywnie zarówno na użytkowników, jak i na reklamodawców – przekonuje oficjalnym oświadczeniu w rzecznik Google.
Jak podaje brytyjski serwis Campaignlive, nie oznacza to jednak, że YouTube pozwoli na pominięcie każdej reklamy. Zostanie przy krótszych formach: 20-sekundowej 15-sekundowej.
Wycofanie się z półminutowych spotów może też doprowadzić, zdaniem Spidersweb, do wyświetlania większej liczby 6-sekundowych klipów. Przypomnijmy, że YouTube wprowadził ten format w ubiegłym roku. To tak zwane "Bumper ads". 6-sekundowe spotów nie pominie się również na urządzeniach mobilnych.
Jak podaje Businessinsider.com, YouTube wraz wyszukiwarką Google były motorami wzrostów dla całej grupy - wynika z danych z IV kwartał. To zdaniem analityków odzwierciedla dominację Google'a na rynku reklamy internetowej.
Google Inc., podstawowy przedmiot działalności spółki, odnotował aż 25,8 mld dol. przychodu z reklam dzięki produktom: Android, Chrome, Maps, YouTube, Google Play, Google Cloud,