W okresie tym najwięcej wydano na reklamę żywności, a największym reklamodawcą była Polska Telefonia Cyfrowa - wynika z danych MediaMonitoring.
Telewizja ma tradycyjnie największy udział w wydatkach na reklamę. W pierwszych pięciu miesiącach 2003 r. wynosił on 61,55-proc., podczas gdy udział prasy był blisko o połowę mniejszy (30,28 proc,.). Najmniej pieniędzy z budżetów na reklamę trafia do radia (8,16 proc.).
Oprócz reklamy żywności, na którą w pierwszych pięciu miesiącach 2003 r. wydano łącznie 968 mln zł, największe budżety reklamowe dotyczą: telekomunikacji (488 mln zł), rozrywki i kultury (400 mln zł) i środków do pielęgnacji ciała (393 mln zł).
Największymi reklamodawcami są Polska Telefonia Cyfrowa, Unilever, Polkomtel, Centertel i Procter&Gamble.
Projekt MediaMonitoring koordynowany jest przez SMG/KRC i obejmuje dane z AGB Polska (telewizja), Agory (prasa) i CR Media (radio).
Dane o wydatkach na reklamę nie obejmują rabatów.