– I kwartał 2018 r. był okresem bardzo intensywnej pracy i realizacji założeń strategicznych, takich jak operacyjne uruchomienie platformy BANCOVO. – mówi Filip Gorczyca, wiceprezes Zarządu Alior Banku odpowiedzialny za Pion Finansów. – Szybko rosnące wyniki finansowe, które ponownie okazały się wyższe niż konsensus rynkowy, stanowią potwierdzenie coraz mocniejszej pozycji rynkowej, kapitałowej i płynnościowej banku. To pokazuje, że konsekwentnie budujemy wartość banku dla akcjonariuszy – dodaje Gorczyca.
Alior chwali się wzrostami
Całkowite przychody Alior Banku z działalności operacyjnej osiągnęły w I kwartale 2018 r. 980 mln zł, co oznacza 13-procentowy wzrost w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. W efekcie rosnącego wolumenu udzielonych kredytów i pożyczek wynik odsetkowy zwiększył się o 11 proc., osiągając 731 mln zł.
Bank utrzymał także wysokie tempo wzrostu wolumenu kredytów brutto w wysokości 1,4 mld zł w I kwartale 2018 r. i jest zgodny z planowanym w perspektywie całego roku poziomem 5,5-6,5 mld zł. Wysoką dynamikę Alior Bank odnotował zwłaszcza w segmencie mikrofirm oraz leasingu, gdzie względem IV kwartału 2017 r. zwiększył sprzedaż o odpowiednio 29 proc. i 14 proc.
Na koniec I kwartału 2018 r. saldo depozytów pozyskanych od klientów wyniosło 59 mld zł (17 proc. więcej niż rok wcześniej), a współczynnik wartości kredytów do depozytów ukształtował się na poziomie 87,4 proc.
W efekcie, Alior Bank odnotował radykalną poprawę płynności – na przestrzeni ostatnich trzech kwartałów mierzący płynność wskaźnik LCR wzrósł z 87 proc. do 130 proc. Było to możliwe dzięki przeprowadzonym z sukcesem kampaniom marketingowym na pozyskiwanie klientów ze strategicznych dla banku segmentów behawioralnych.
Inwestycje w BANCOVO
Bank inwestuje także w coraz to nowsze rozwiązania cyfrowe, tworzone zgodnie w przyjętą metodyką rozwoju innowacji AGILOR. Na początku marca uruchomiono BANCOVO. - działającą w pełni online platformę pośrednictwa kredytowego, integrującą oferty banków oraz firm pożyczkowych.
Efekt? W sektorze klienta indywidualnego kanał cyfrowy generuje coraz większą sprzedaż – o 33 proc. więcej niż rok temu w przypadku rachunków osobistych i o 22 proc. jeśli chodzi o pożyczki. Obecnie cały proces kredytowy może być przeprowadzony online.
Także w sektorze klienta biznesowego bank wprowadził szereg rozwiązań, które automatyzują procesy
i pozwalają m.in. na szybsze wydawanie decyzji kredytowych.
Jednym z przykładów jest system Dronn, oparty na technologii sztucznej inteligencji, który wspiera akwizycję mikrofirm, kontaktując się telefonicznie z przedsiębiorcą na krótko po zarejestrowaniu działalności gospodarczej (podczas pilotażu pozyskano w ten sposób 180 firm). Bank rozwija jednocześnie platformę cyfrową dla przedsiębiorców zafirmowani.pl,
a klientom korzystającym z księgowości online umożliwił generowanie plików JPK.