Maggi do parówek? Kampania reklamowa sprawiła, że młodzi Polacy odkryli na nowo przyprawę, z której korzystali dotąd ich rodzice i dziadkowie. Między innymi za to MEC, Publicis Poland i GoldenSubmarine dostali złote Effie za kampanię "Daj się zaskoczyć!”.
- Zmiana oblicza marki zawsze jest poważnym wyzwaniem dla marketera oraz agencji. Szczególnie w sytuacji, kiedy konieczne jest zdecydowanie jej odmłodzenie i zainteresowanie nią nowych
konsumentów - komentował złoto dla kampanii Maggi Piotr Piętka, CEO Publicis Media.
Jak dodawał, opracowana strategia komunikacji zachęcała konsumentów do eksperymentowania i
przedstawiała produkt w zupełnie nowych zastosowaniach. To przyczyniło się do znacznego zwiększenia sprzedaży i przede wszystkim odmłodzenia sięgających po produkt konsumentów.
- Na rezultaty nie trzeba było długo czekać: marka zanotowała rekordowy wzrost sprzedaży w swojej historii - dodawał Piętka.
Aleksandra Środa z Nestle Polska podkreśla, że udało się skutecznie pokazać inne niż standardowe zastosowanie Maggi.
- Żart i gra aktorska trafiły do młodych widzów - mówi money.pl.
Adam Miecznikowski z Publicis Poland przypomina, że odmitologizowano produkt , który ma już kilkudziesięcioletnią tradycję, w tym tę także PRL-owską.
- To bardzo tradycyjny produkt, a udało nam się przekonać młodych ludzi, że to nie jest atrybut ze skansenu kulinarnego - tłumaczył. - Chcieliśmy zaskoczyć widzów, więc stwierdziliśmy, że kampania też musi być zaskakująca - dodawał.