Operator sieci Reserved podał wyniki sprzedaży za styczeń 2017 r. Były wyższe o jedną piątą niż rok wcześniej. Przez prawie cały miesiąc trwały wyprzedaże. Sprzedaż internetowa wzrosła trzykrotnie. Wyniki podała też sieć z obuwiem CCC. Tu też były powody do zadowolenia, ale już tylko dzięki sklepowi internetowemu.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży LPP, zarządzającej m.in. markami Reserved, Cropp i House w styczniu 2017 r. wyniosły około 508 mln zł - podała spółka w komunikacie. Były wyższe od przychodów osiągniętych w styczniu 2016 roku o około 22 proc.
Szacunkowa marża brutto na sprzedaży wyniosła około 35 proc. i była niższa o 7 proc. w stosunku do marży zrealizowanej w styczniu roku poprzedniego. Sieć zdecydowała się więc prawdopodobnie na większe niż rok temu rabaty przy styczniowych wyprzedażach.
Znaczący wpływ na wysokość marży miały intensywne wyprzedaże kolekcji jesienno-zimowej na 2016 rok - podała spółka.
Nowe kolekcje miały nieznaczny udział w sprzedaży. W porównaniu do roku ubiegłego, w którym kolekcja wiosenna była wprowadzana do sklepów już od początku stycznia, w tym roku nastąpiło to pod koniec miesiąca.
Przychody ze sprzedaży internetowej w styczniu 2017 wyniosły około 22,7 mln zł i były wyższe o 200 proc. od sprzedaży zrealizowanej w styczniu 2016.
Spółka podała również, że powierzchnia handlowa sklepów na koniec stycznia 2017 roku wyniosła około 910 tys. m kw i była większa o 8 proc. od powierzchni handlowej na koniec stycznia ubiegłego roku. Zestawiając to z danymi o dynamice sprzedaży (+22 proc.) widać, że klienci zostawiali w sklepach LPP o około 14 proc. więcej pieniędzy niż rok temu.
LPP zarządza sześcioma markami modowymi - Reserved, Cropp, House, Mohito, SiNSAY i Tallinder (sklepy tej marki będą funkcjonowały do końca lutego 2017 r.).
CCC też ma się czym pochwalić, ale tylko w internecie
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży za styczeń 2017 wyniosły około 201 mln PLN i były wyższe od osiągniętych w analogicznym okresie roku ubiegłego o 15,4 proc.
Za tak dobrą dynamikę odpowiada jednak głównie internetowy kanał sprzedaży. Klienci sklepów stacjonarnych CCC wydali w nich w styczniu 158 mln zł, czyli zaledwie 0,5 proc. więcej niż rok temu.
Wyniki obu firm zostały przyjęte chłodno przez giełdę. Akcje LPP zaraz po opublikowaniu informacji spadały o 0,4 proc., a CCC o 1,4 proc. W tym roku nie były najlepszymi inwestycjami, bo LPP stracił ponad 10 proc., a CCC praktycznie nie zmienił ceny.