Bezpłatne konto mobilne z obsługą 25 walut, darmowe przelewy międzynarodowe i bezprowizyjne płatności na całym świecie. Takimi atutami chce przekonać do siebie polskich klientów firma Revolut, która ogłasza wejście na nasz rynek.
Zarejestrowana w Londynie spółka obiecuje "rzucić wyzwanie dużym polskim bankom, zerwać z ograniczeniami i biurokracją oraz wyeliminować ukryte opłaty bankowe". Do końca roku chce mieć 150 tys. użytkowników.
Działanie usług opiera się na aplikacji mobilnej. Proces zakładania konta ma trwać zaledwie 3 minuty. Klient może następnie doładować konto, wysłać darmowy przelew za granicę lub do Polski, wymienić część środków na jedną z 25 walut po kursie międzybankowym.
Klient Revolut może też na całym świecie płacić zbliżeniowo kartą MasterCard lub Visa, unikając kosztów przewalutowania na jedną ze 130 walut lokalnych.
Usługi firmy obejmują także obsługę kryptowalut. Firma podkreśla, że jej klienci mogą "jednym kliknięciem" kupować, przechowywać lub wymieniać Bitcoina, Litecoina i Ethereum.
Revolut został powstał w Londynie w 2013 roku, na na rynek wszedł dwa lata później działa na rynku od 2015 roku.
Założycielem i dyrektorem generalnym firmy jest Rosjanin Nikolay Storonsky, który - jak pisze Reuters - przyjechał do Londynu w 2007 by pracować dla słynnego Lehman Brothers jako sprzedawca instrumentów pochodnych. Później pracował dla Credit Suisse.W materiałach firmy wspomina jednak tylko o drugim z tych pracodawców.
- Zauważyliśmy, że największe polskie banki budują produkty i doświadczenie pełnej bankowości mobilnej w sposób powolny - mówi Storonsky, cytowany w informacji prasowej. - Jesteśmy tu by dostarczyć polskim konsumentom alternatywę w postaci innowacyjnej bankowości i łatwy dostęp do usług finansowych dla każdego, kto chce zwiększyć bezpośrednią kontrolę nad swoimi finansami - przekonuje.
- Chcemy nie tylko przedefiniować tradycyjne usługi finansowe, ale oprzeć je całkowicie na technologii, oferując cyfrowy portfel do zarządzania domowym budżetem i kategoryzacji wydatków, rozszerzony zakres bezpieczeństwa, z opcją zablokowania i odblokowania karty na jedno kliknięcie czy kontrolą dostępu opartą na geolokalizacji - wyjaśnia.
Zapleczem Revolut w Polsce jest duży zespół wsparcia klienta zlokalizowany w centrum usług w Krakowie. Funkcję country managera firmy objął Karol Sadaj, który wcześniej był między innymi szefem marketingu Ubera w Polsce.