Niemieckich inwestorów zniechęcają m.in. spadająca siła nabywcza Rosjan i słaby rubel. Pisze o tym "Rzeczpospolita".
Jak informuje, swoje filie w Rosjizamyka MediaMarkt - sześć w ostatnich dwóch kwartałach. Pozostałe chce sprzedać rosyjskiemu konkurentowi M.Video. przy zachowaniu mniejszościowego pakietu akcji.
Wśród przyczyn takiej decyzji wymienia się m.in.: spadek obrotów w Rosji i przedłużające się amerykańskie sankcje wobec Rosji.
Swoje plany co do wschodniego rynku rewiduje też Adidas. Niemiecki koncern jeszcze kilka lat temu zamierzał zwiększyć liczbę sklepów firmowych w Rosji i byłych republikach sowieckich z 800 do 1200. Teraz zostało ich już jedynie 600.
Działalność na rosyjskim rynku ogranicza też sieć handlowa Otto Group.
Na drugim biegunie jest koncern Metro, który nie będzie zamykać marketów Cash & Carry, co więcej, nie wyklucza otwarcia kolejnych na terenie Federacji.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl