Według raportu w pierwszych miesiącach 2016 roku Rosjanie wydali na biżuterię o 17 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok temu.
Popyt na wyroby jubilerskie zaczął słabnąć w 2014 roku, a w 2015 roku spadł o 39 proc. Według raportu za spadkiem tym stoi kryzys gospodarczy, dewaluacja rosyjskiej waluty, sankcje oraz mniejsze przychody z ropy naftowej.
Jak wynika z szacunków producenta biżuterii Yuvelirprom, rynek ten - szacowany obecnie w Rosji na 4 mld dol. - skurczy się w tym roku jeszcze bardziej. Od początku 2016 roku sprzedaż w rosyjskich sklepach z biżuterią spadła średnio o 20 proc.
Firma jubilerska ALMAZ-HOLDING podkreśla, że zjawisko to dotyczy jedynie kosztownych ozdób. Klienci zdecydowali się odłożyć w czasie zakup drogich świecidełek, podczas gdy popyt na srebro i tańszą biżuterię pozostaje stabilny.
Kupujący zaczęli także stawiać na klasykę - zmalało zainteresowanie oryginalnymi wzorami i najnowszymi trendami.