Kwota na jaką opiewać będzie transakcja nie będzie niższa niż 10 mln zł, ale nie przekroczy 19 mln zł. Wszystko zależeć będzie od wyników spółki w 2018 r.
Pod marką My Travel funkcjonuje 116 salonów sprzedaży, co do tej pory zapewniało jej pozycję największej agencyjnej sieci sprzedaży wycieczek. Sieć Wakacje.pl liczy 105 salonów. W konsekwencji włączenia obydwu marek w struktury jednej spółki powstaje nowy lider na rynku zorganizowanej turystyki wyjazdowej w obszarze sprzedaży stacjonarnej.
Konsolidacja, a w jej wyniku rozszerzenie portfolio spółki o drugą markę, istotnie wpływa na poziom dotarcia do Klientów. Rozmieszczenie salonów sieci My Travel pokrywa część mapy Polski, gdzie sieć franczyzowa Wakacje.pl była reprezentowana w mniejszym stopniu. Marka My Travel jest szczególnie silna w mniejszych miejscowościach, gdzie funkcjonowanie rozpoznawalnego multiagenta jest dużą wartością dodaną dla lokalnej społeczności, a jednocześnie pozwala osiągnąć rentowność franczyzobiorcom.
- Zakup My Travel jest efektem konsekwentnie realizowanej strategii zrównoważonego rozwoju naszej obecności w obu kanałach sprzedaży, tj. online i offline. Zorganizowana turystyka zagraniczna ma to do siebie, że bardzo silny nadal jest efekt ROPO (Research Online Purchase Offline), szacowany na poziomie 60%. W racjonalnej perspektywie nie widać przesłanek, by ten udział miał drastycznie spadać. Chcemy być maksymalnie blisko Klienta, w szczególności tego, który nie jest jeszcze gotowy na zakup wakacji online. Tym bardziej, że turystyka zorganizowana otwiera się na Klientów, którzy oczekują doradztwa w procesie zakupowym i osobistego kontaktu ze sprzedawcą - mówi Dariusz Górzny Prezes Zarządu Wakacje.pl.
Na stanowisku Prezesa My Travel pozostaje Damian Ozga, jednocześnie obejmując w Wakacje.pl funkcję Dyrektora odpowiedzialnego za integrację z My Travel. Obaj Prezesi podkreślają wartość i potencjał dwóch doświadczonych zespołów.
- Zdecydowaliśmy się na sprzedaż spółki, ponieważ jest to dla niej szansa szybszego rozwoju, a dla nas okazja, żeby dołączyć do ambitnego zespołu i wspólnie brać udział w rozwoju rynku – mówi Damian Ozga.
- Jesteśmy pod dużym wrażeniem dynamiki wzrostu notowanej przez sieć My Travel, równie mocno cenimy zaangażowanie franczyzobiorców w rozwój własnych biznesów. Jako Wakacje.pl obiecujemy sobie także wiele po czekającej nas współpracy z całym zespołem My Travel, doceniając sukcesy, jakie były i są ich udziałem, jak też wysoko ceniąc kompetencje i kreatywność kluczowych managerów spółki. Osobiście, w szczególności cieszę się, że do kierowanego przeze mnie zespołu dołączy Damian Ozga, jeden z najbardziej rozpoznawalnych i doświadczonych managerów w polskiej turystyce zorganizowanej – komentuje Dariusz Górzny.
W kontekście dynamicznie rozwijającego się rynku turystyki zorganizowanej, Wakacje.pl zapowiadają intensywny rozwój obydwu marek i prace nad budowaniem synergii w kluczowych obszarach działalności. W szczególności spółki dążyć będą do zaoferowania maksymalnie wysokiej jakości obsługi, przewidywalności procesów i standardów obsługi, lepszego dopasowania oferty i możliwie najszerszej oferty produktowej.
Inwestycja Wakacje.pl S.A. to kolejny krok w kierunku rozszerzenia portfela marek z segmentu turystycznego Wirtualna Polska Holding. Należą do niego wyspecjalizowane w turystyce zagranicznej Wakacje.pl i My Travel oraz w turystyce polskiej Nocowanie.pl i Eholiday.pl. WPH jest również mniejszościowym udziałowcem spółki eSky Group.