Trwają prace przygotowawcze do budowy nowej drogi ekspresowej S7 – potwierdza money.pl krakowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Inwestycja została podzielona na trzy części. Wykonawcy dwóch odcinków zostali już wybrani. Pierwszy, 6 km fragment za 615 mln zł wybudują Włosi.
- W marcu planowane jest podpisanie umowy z wykonawcą - zapewnia Iwona Mikrut z GDDKiA. Drugi 3 km odcinek za 522 mln zł wybuduje polsko-ukraińskie konsorcjum. Trzeci przetarg nie został jeszcze rozstrzygnięty.
Fragment drogi ekspresowej S7 Lubień – Rabka Zdrój został podzielony na trzy odcinki, w ramach których prowadzono trzy odrębne postępowania przetargowe.
W połowie stycznia rozstrzygnięto pierwszy przetarg na budowę drogi ekspresowej S7 Kraków - Rabka Zdrój. Najkorzystniejszą ofertę na budowę drogi na odcinku Skomielna Biała – Chabówka oraz nowego odcinka drogi krajowej nr 47 od Rabki Zdroju do Chabówki złożyła firma Salini Impregilo S.p.A z Mediolanu. Włosi zaoferowali najniższą cenę 615 068 976,27 zł brutto, z zapewnieniem terminu realizacji w ciągu 22 miesięcy od daty zawarcia umowy i gwarancją jakości 10 lat.
- Nie było odwołań, kontrola uprzednia prezesa Urzędu Zamówień Publicznych została zakończona. W marcu planowane jest podpisanie umowy z wykonawcą – tłumaczy Iwona Mikrut z krakowskiego oddziału GDDKiA.
Najdłuższy odcinek drogi dla Polaków i Ukraińców
Wybrano także wykonawcę drogi ekspresowej S7 Kraków – Rabka Zdrój na najdłuższym, ponad siedmiokilometrowym odcinku Lubień – Naprawa. Przetarg wygrało polsko-ukraińskie konsorcjum przedsiębiorstw: IDS-BUD S.A. z Warszawy oraz korporacji Altis-Holding z Kijowa. Wykonawca zaproponował wybudowanie odcinka dokładnie za kwotę 521 519 095,35 złotych. Konsorcjum zapewniło, że wybuduje fragment ekspresówki w ciągu 22 miesięcy od daty zawarcia umowy, udzielając przy tym 10-letniej gwarancji jakości. Teraz postępowanie przetargowe zweryfikuje Urząd Zamówień Publicznych.
*- *Zgodnie z procedurą dokumentacja przetargowa zostanie przesłana do prezesa Urzędu Zamówień Publicznych na kontrole – wyjaśnia Iwona Mikrut z GDDKiA.
Włosi chcą budować najtrudniejszą część S7
15 stycznia 2016 roku minął termin składania ofert na przetarg najtrudniejszego, tunelowego odcinka S7. Sześciu wykonawców chce budować trzykilometrowy fragment pomiędzy Naprawą i Skomielną Białą.
Połowa z ofert, które złożono w krakowskim oddziale GDDKiA pochodzi od firm z Włoch. Najniższą cenę zaproponowała firma Astaldi S.p.A. z Rzymu, dokładnie 968 871 778,09 zł.
Jak informuje GDDKiA przetarg nie został jeszcze rozstrzygnięty. Trwa sprawdzanie złożonych ofert.
Na planowanym odcinku S7 obecnie trwają prace przygotowawcze – wycięto tysiące drzew pomiędzy Rabką a Skomielną Białą – wszystko to pod budowę nowej zakopianki.
Źródło: GDDKiA